Advies: subwoofer Octavia III (icm Columbus)

Hallo allen,

Sinds afgelopen vrijdag heb ik een Octavia III (combi) met daarin Columbus, welke geleverd wordt met 8 speakers.

Op zich is het geluid zeker niet verkeerd, ik mis enkel wat bas(gevoel). Hoe kan ik dit het makkelijkst en voordeligst oplossen? Weet iemand een prijsgunstige Sub welke eenvoudig aan te sluiten is?

Het betreft (zoals bij zovelen) een lease wagen, dus ik zal dit via een officiële partij moeten laten installeren voor zover ik weet ...

Antera

Donateur
Zomaar een versterker of speaker aansluiten word lastig. Het systeem bewaakt ook dit en zal daarop niet goed werken. Hoe dit precies voor elkaar te krijgen weet @fastpeter volgens mij wel die is er ook mee bezig geweest

fastpeter

Forumguru
Hallo allen,

Sinds afgelopen vrijdag heb ik een Octavia III (combi) met daarin Columbus, welke geleverd wordt met 8 speakers.

Op zich is het geluid zeker niet verkeerd, ik mis enkel wat bas(gevoel). Hoe kan ik dit het makkelijkst en voordeligst oplossen? Weet iemand een prijsgunstige Sub welke eenvoudig aan te sluiten is?

Het betreft (zoals bij zovelen) een lease wagen, dus ik zal dit via een officiële partij moeten laten installeren voor zover ik weet ...
Heb je canton audio er bij genomen ??

Een sub van rockfort is een aanrader.
De P300-10 kost € 349,00 inclusief 300 rms versterker en kan op je speaker output worden aangesloten.

serum

Forumguru
Helix heeft deze in zijn leveringsprogramma; het is de match serie, heb je er meteen een leuke versterker met DSP bij.

Fototje van mijn custommde subwoofer. Klinkt echt geweldig. Heefteen paar uur in moeten spelen maar nu hij los is heeft ie power genoeg een behoorlijk krachtige bas te horen en zeker te voelen. Gaat ook bijzonder laag.

Bijlagen

• Subwoofer_Custom.jpg
    Subwoofer_Custom.jpg
    91,1 KB · Weergaven: 193
Ook heb ik de deuen laten dempen en een German Maestro Composet laten monteren. Is echt een geweldige combi metde Match53DSP. Ik zal van de dempen van de deuren en van het monteren van de compo ook nog een paar foto's plaatsen. Deze moet ik nog krijgen van de inbouwer.

intruder1400

Actief lid
Dat ziet er mooi uit! Zie ik het goed dat dit op maat gemaakt is voor de bergruimte in de vloer van de achterbak? Zo ja, gaat hier dan wel gewoon de mat overheen?

De P300-10 die ik heb wordt nu ook onder de mat geplaatst.
Moet wel wat snijden in de foam, maar dan is die meteen uit het zicht en heb ik de gehele laadvloer weer ter beschikking.

Ik haal ook de spanning rechtstreeks van de accu met een goede zekering ertussen.

De versterker die bij mij is geplaatst is Plug&play. Wordt via een stekker tussen de radio en speakers gezet. Heeft geen apparte stroomvoorziening nodig. Kan helaas geen foto sturen want die heb ik nog niet.

bijgaand een foto van hoe de versterker geplaatst is en hoe de subwoofer aangesloten wordt. Versterker klik je met een auto specifieke kabel zo tussen de radio, geen extra voeding nodig. Subwoofer wordt ook met een standaard stekker aangesloten. ALs je geen custommade subwoofer maar 1 uit de catalogus gebruikt ben je met een uurtje klaar met inbouwen.
Ik ben ervan overtuigd dat de P300-10 harder bonkt maar de standaard speaker radio combinatie kan niet meekomen. Deze moet je echt met een DSP versterker inregelen. Het belangrijkste is dat de voor- en achterspeakers gefilterd worden zodat ze weinig tot geen laag meer geven.

Bijlagen

• IMG_5982.JPG
    IMG_5982.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 352
  • IMG_5996.JPG
    IMG_5996.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 294
  • IMG_6001.JPG
    IMG_6001.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 275
In een ander topic heb ik al aangegeven dat er ook een Rockfort Fosgate PBR300x2 eindversterker erbij komt en voorin een compo setje van MB Quart.
Zoals je aangeeft de HU trekt het anders niet.

bijgaand een foto van hoe de versterker geplaatst is en hoe de subwoofer aangesloten wordt. Versterker klik je met een auto specifieke kabel zo tussen de radio, geen extra voeding nodig. Subwoofer wordt ook met een standaard stekker aangesloten. ALs je geen custommade subwoofer maar 1 uit de catalogus gebruikt ben je met een uurtje klaar met inbouwen.
Ik ben ervan overtuigd dat de P300-10 harder bonkt maar de standaard speaker radio combinatie kan niet meekomen. Deze moet je echt met een DSP versterker inregelen. Het belangrijkste is dat de voor- en achterspeakers gefilterd worden zodat ze weinig tot geen laag meer geven.

Mag ik vragen wat je kwijt was voor alles?

Bovenaan Onderaan