Al jaren een tevreden Skoda rijder

ertromp

Forumguru
Hallo allemaal,

Al langer lezer van dit leuke forum maar mezelf nog nooit voorgesteld dus bij deze:
Mijn naam is Erik en woonachtig in Apeldoorn.
Al vele jaren ben ik een tevreden Skoda rijder.
Begonnen met een Octavia I een 1.9TDI SLX in de kleur Deep Sea Blue (bj. 1998)

Daarna een Octavia II 1.9 TDI Elegance Combi in de kleur Black Magic (bj. 2005).
De foto van de Octavia II is gemaakt tijdens de aflevering bij Vruggink in Halle.
Als extra heb ik later een Solisto in de auto ingebouwd. Met de Solisto die je kunt koppelen aan de Stream autoradio kun je MP3's vanaf een USB stick op je autoradio afspelen. Erg handig!

Op 6 maart j.l. is de kogel door de kerk gegaan en is de derde Octavia besteld bij Ab Mulder BV in Apeldoorn. Bij Ab Mulder heb ik trouwens altijd mijn auto's naar volle tevredenheid in onderhoud.
Hopelijk kunnen we begin mei een Skoda Octavia II FL in ontvangst nemen type 1.4 TSI DSG Combi Elegance.
Kleur: Storm Blue met vision pakket (Xenon), 3-spaaks multifunctioneel stuur, vast reservewiel en MDI.
Voorafgaand aan deze keuze heb ik proefgereden in een Yeti 1.2 met DSG en een Octavia 1.4TSI met handgeschakelde 6-bak.
Beide auto's zowel de 1.2 als de 1.4 overtroffen mijn verwachtingen en doen aan trekkracht zeker niet onder aan mijn 1.9 diesel.
Aangezien ik de auto prive rijdt en niet gebonden ben aan lease budgetten is de keuze op de 1.4TSI DSG gevallen. Hopelijk gaat die combinatie mij net zo goed bevallen als de vele lezers hier die al een dergelijke combinatie rijden. De reden waarom ik niet voor de Yeti heb gekozen is vanwege de kofferruimte en de voor mijn gevoel lagere achterbank.

Zo gauw de nieuwe Octavia binnen is zal ik foto's plaatsen op het forum.

Grtn,

Erik

Bijlagen

• DSCN1724.jpg
    DSCN1724.jpg
    22,6 KB · Weergaven: 34
  • 99841847_1.jpg
    99841847_1.jpg
    23,7 KB · Weergaven: 37

Gieliovd

Forumguru
Welkom Erik!

Leuk dat je je alsnog hebt voorgesteld op het forum. Je hebt een reeks mooie wagens onder je gehad, alweer je derde Skoda!

Ongetwijfeld gaat deze combinatie goed bevallen. Succes met wachten en alvast veel plezier!

Tot op het forum.

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het forum , leuk om te lezen dat je al langer een tevreden skoda rijder bent . Je bent ook vol lof over je dealer , ook altijd leuk om dat te lezen , dat skoda dealers ook erg klant gericht te werk gaan. Veel plezier hier op het forum .

ertromp

Forumguru
Dat is zeker een toppertje daar in Breda :thumbsup: Ik ben er al geweest :D ................................. om te leren :D

ertromp

Forumguru
De O2 heeft inmiddels geen geheimen meer voor me @Petrolhead :D Ben nu aan het experimenteren met files vanb Vag Can Pro waarmee je het stuurgedrag kan aanpassen. Je kunt dan bijvoorbeeld de stuurrespons van een Audi A3 RS laden in je O2 mits je de juiste modulen en stuurbekrachtingshardware hebt natuurlijk :D

Bovenaan Onderaan