Al tijdje lid maar nu even voorstellen dan maar

Hallo,

Ben Dennis uit Odijk! Rijd alweer een tijdje een octavia RS uit '06 en bevalt goetttt!
Reed hiervoor veel uit de VAG groep oa VW Polo , VW Golf 3 VR6, VW Golf 4 GTi (150pk) en daarna Audi A4 avant 1.8T 195 pk Quattro (volledig S4 uitgevoerd) uit 2002 (b6) en dan nu de Skoda!

Ik kocht deze volledig origineel en heb er inmiddels wel aardig wat dingetjes aan veranderd....
Hierbij even wat fotokes heb m helemaal facelift gemaakt behalve de remklauwen.

Veranderingen zijn:

Compleet front! te verstaan onder voorbumper, drl, koplampen, voorschermen, grille, spiegels.
De bochtverlichting van de xenon lenzen werkt ook en de DRL ook in de dimfunctie.
De 18" optie wielen van de RS incl schroefsetje.
Achter de achterlichten van de facelift.
Interieur: de teller ( instrumentenpaneel ) climatronic paneel ( weergave op Columbus )
Het lederen RS stuurwiel multifunctioneel.
Lichtschakelaar ook van de facelift.

Motorisch: de voorkat en 2e weg en chip op maat!
Het was een handgeschakelde 6 bak en deze is vervangen voor de DSG 6 ( flippers op het stuur en launch controle werkt dus ook)

Kortom eigenlijk alles zoals het facelift model is gemaakt

image.jpg
image.jpg image.jpg image.jpg
image.jpg image.jpg

Op de foto's was het allemaal nog in de verbouw fase maar inmiddels allemaal klaar.
Wanneer het weer een beetje goed is voor knappe foto'tjes zal ik even wat duidelijkere plaatsen.

Benieuwd wat jullie van m'n ride vinden

Cordoba

Forumguru
Zo dat zijn geen kinderachtige aanpassingen. Was het ondertussen niet goedkoper om gewoon een facelift exemplaar te kopen.:pieker: Maar wel apart om zulke ingrijpende modificaties te doen.

Thanks voor de reacties ja ben er wel blij mee zo... En @Cordoba haha ja zou ik zelf ook denken als ik dit zou zien heb gewoon veel geluk gehad! Het front heb ik voor niet al teveel geld. En een maat van mij is monteur dus heeft voor mij alles omgebouwd! (Zeypveld autosport in Zeist) Te verstaan onder meedraaiende xenon de DRL verlichting en jawel de DSG ✌️.
En voor het gemak werkt mijn broer bij een autoschade bedrijf dus het spuitwerk heeft mij niets gekost.

Dus kortom ik rijd voor weinig een facelift

Cordoba

Forumguru
Die connecties dat verklaart veel. Het is natuurlijk altijd leuker om zelf de aanpassingen te doen, dan het kant en klaar kopen, maar als je niet veel zaken zelf kunt doen, of relaties hebt die het voor weinig doen, wordt het wel duur.

Ja precies! Had het ook niet kunnen doen zonder hun! Ben wel heel handig maar sommige dingen durf en kan ik gewoon echt niet .

Hetzer

Forumguru
Veel plezier hier op het forum, en dat je nog maar veel plezier mag hebben met je geslaagde RS Combi

Jee13

Forumguru
Keurig! Mooi project

Tip voor het interieur, de voetplaat links
De paniekschakelaar verraad De PFL versie, deze kan je nog vervangen door de zwarte FL versie

Joske

Forumguru
De paniekschakelaar
ja dat vroeg ik mij eigenlijk ook af....

ik vermoed een eject-button @DenmanRS :D

eject600dpi.jpg

Bovenaan Onderaan