Canton soundsystem subwoofer vervangen

Govindarajan

Nieuw lid
Hallo,

Sinds een week in het bezit van de O3 met het Canton soundsystem. Ik vind het geluid van het Canton soundsystem prima klinken, had alleen meer verwacht van de subwoofer. Had hem iets krachtiger verwacht.

Weet iemand of het mogelijk is de Canton subwoofer te vervangen door een andere (liefst een die in dezelfde behuizing in de kofferbak past)?

Govindarajan

Nieuw lid
De afstemming is niet het probleem. Ik had hiervoor een Audi met Audi Soundsystem en de bas daarvan klonk krachtiger. Je voelde die ook echt in je buik als je het geluid harder zette. Is lastig uit te leggen, maar ik mis de scherpte in de bas (hij klinkt nu erg dreunerig - als dat al een woord is;).

Is vervangen van de woofer mogelijk?

Nexus_2135

Nieuw lid
2x JBL GTO528 voorin, 2x JBL GTO938 speakers achterin, JBL sub GT-BASSPRO12 met een Hifonics ZXi9404 versterker kom je ook een heel eind :tegek: lol heb ik in me privé auto zitten.

Er zullen zeker wel alternatieve subs zijn met meer vermogen/mogelijkheden. Maar let op of het vermogen van de versterker de nieuwe sub wel aan kan.

thekawa

Forumguru
ik deel de mening. De sub vind ik ook vrij matig. Rest van het geluid, midden en hoog erg strak. Voorheen had ik een actieve pioneer reservewiel sub waarvan ik de bas makkelijk kon regelen via een draaiwieltje naast mn stoel. Gaat me te ver nu om dit weer te doen als je al canton hebt. Maar heeft iemand al ooit de originele box achterin open gemaakt? Of specs gevonden van de versterk en de sub die erin zit? Als de versterker het niet aan kan is een wat zwaardere sub ook onzin :)

bass moet je voelen, niet horen :yeehaa:

Wesly

Senior Member
Bas moet je deels horen en deels voelen. Het mooiste is juist als de voelbare bas deels word geproduceerd door de deurspeakers (kick-bas) en de sub gewoon de sub-bas weergeeft

Hoe zijn jullie ervaring mbt de wat hogere tonen?? Ik merk in mijn skoda hier toch bij enige regelmaat een kraak in het geluid. Probeer te onderzoeken of dit aan de kwaliteit van het bestand ligt of wellicht dat de tweeters al enigszins de geest hebben gegeven bij mij. Hoe ervaren jullie dit?

Bovenaan Onderaan