Chassisnummer onder voorruit fraudegevoelig?

LenK

Forumguru
Onze auto's hebben onder de voorruit een zichtbaar chassisnummer.
Dit is om omkatten van de auto tegen te gaan.

Maar nu stond ik van de week naast een Ford. Die had op dezelfde plek ook het chassisnummer. Alleen was de helft door een wit vlak afgedekt.
Lopen wij nu een risico op misbruik van ons chassisnummer. Neem aan dat Ford niet voor niets het nummer half afdekt.

Fraudeurs kunnen tegenwoordig elk nummer wel ergens voor misbruiken, dus dit chassisnummer zal ook wel weer het rapaille kunnen dienen :mad:

Fabia

† In Memoriam
Ik denk dat je wat dat betreft altijd achter de feiten aan blijft lopen. Elke keer als ze wat "fraude" bestendig uitvinden dan heeft rapaille daar wel weer een antwoord op.

joergarms

Senior Member
We leven in zo'n fijne wereld dat eigenlijk niets meer tegen frauderen te beveiligen is, het nieuwe paspoort, de nieuwe OV kaart, pinpassen, gekopieerde simkaarten, en zo waarschijnlijk ook we de chassisnummers van onze auto's. Ik probeer me er maar niet al te druk om te maken, tegengaan kunnen we het niet denk ik.

cvegreen

Forumguru
Ik denk ook wel dat ze altijd wel alles kunnen gebruiken om te frauderen. Ik vind het feit dat je van buitenaf je chassisnummer kan zien niet leuk , maar ja als de konstrukteur dit zo doet , heb jij als gebruiker er niet veel over te zeggen . Voor mij hoort een chassisnummer nog altijd in het chassis te zitten. Of dit nu echt fraude kan tegenhouden ,daar heb ik serieus mijn twijfels over . maar ja dat is mijn bescheiden mening.

VEEJAY

Forumguru
Ik moest moest de sleutelcode (krijg je bij aflevering van je auto) doorgeven aan de schadebedrijf voor het bestellen van een nieuw slot, ik zoeken en zoeken waar ik dat bewaad had.....

Hoor ik later van ze, hoeft niet... we hebben de code onder je voorruit gebruikt...

LenK

Forumguru
Dat is waar ook:
Een tijdje geleden wist ik niet weer welk sleutelcode plaatje bij mijn auto hoorde en welke bij mijn vrouw's auto. Dat heb ik aan de hand van dat chassisnummer achterhaald.

Ik heb heb net nog even gekeken. Een deel van het chassisnummer staat inderdaad als sleutelnummer op dat plaatje.
Daarom was er bij de Ford dus een deel afgedekt.

Je hebt zo dus een manier om aan een duplicaatsleutel van een willekeurige VAG auto te komen. Enkel als de sleutel uitgifte beveiligd is dan kun je auto nog zonder vrees ergens parkeren dus. Ben benieuwd via welke kanalen er allemaal een sleutel kan worden besteld en met welke waarborgen.

Bovenaan Onderaan