Chippen 1.2tsi 110pk

ElCapitano

Actief lid
Goedemorgen heren (en dames??)

Vroeg me af of er hier al iemand ervaring heeft met chippen van de F3.

Waar laten doen, wat waren de kosten en ben je tevreden?...
 

Joske

Forumguru
Daar is her en der al wel wat over geschreven, maar misschien niet in 1 welbepaald topic :).

@Corné de Kluijver , @Der Einser hebben daar al ervaring mee...

Vagtechniek, JD engineering en TVS zijn zo wat de meest genoemde namen hier op het forum omwille van hun betrouwbaarheid op het gebied van tunen.
Op hun website zal je ook al wat info vinden.

Een echte curve is deze, wel een 90pk versie, maar het resultaat mag er wel wezen :thumbsup:

11415477_825919310828503_9179185329325044306_o.jpg


10644180_825919314161836_1642043148110070195_o.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

oco1979

Forumguru
hier is veel winst te winnen van pk's gezien het een geknepen versie van de 110pk is.
Al te zien wat ze wijzigen,want veel extra turbo-boost zal eerder beperkt zijn op zo 1.2TSI motor.
Nu 110pk uit een 1.2 is de dag van vandaag ook niet echt extreem.
Al je vroeger de turboblokjes hun vermogen zag.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Er is hier natuurlijk ook niet ineens sprake van enig fundamenteel verschil tov de eerdere 1.2 tsi, lijkt me
 

Joske

Forumguru
hier is veel winst te winnen van pk's gezien het een geknepen versie van de 110pk is.
zal vast kloppen, maar niet vergeten dat de 110pk een 6-bak heeft en de andere versie 5 versnellingen. Heeft niet direct te maken met de pk's maar gewoon even een verschil duiden in hardware :)
 

oco1979

Forumguru
zal vast kloppen, maar niet vergeten dat de 110pk een 6-bak heeft en de andere versie 5 versnellingen. Heeft niet direct te maken met de pk's maar gewoon even een verschil duiden in hardware :)

aha wist ik niet.
Is koppel Nm gelijk van 90pk vs 110pk.(standaard)
 

Joske

Forumguru
@oco1979
90pk versie heeft 160 Nm en de 110pk versie heeft 175 Nm (standaard) met belangrijkste verschil, toerentalgebied, de eerste versie van 1500-3500 en de 110 pk versie van 1500-4000 t/min.

Althans... op papier é ;)
 

CDK

Forumguru
dat is de Fabia van mijn echtgenote @Fabi3 die @Joske gepost heeft :jaja: Het verschil in voelbare power is enorm, ik kan het iedereen aanraden :jaja: Bij stadsverkeer is het niet nodig, maar bij veel provinciale of autosnelwegen is het haast noodzakelijk bij de 90 pk variant met handbak, na chippen gebeurt er echt nog iets als je bij 100 of 120 km/h het gaspedaal vloert in de 5e verzet, daarvoor was terugschakelen naar 4 of 3 aan te bevelen. De 3e versnelling is namelijk heeeeel lang (tot max 160 km/h!!)
 

ElCapitano

Actief lid
Klinkt goed @Corné de Kluijver.
Nu is het wel zo dat ik de 110pk met 6bak krijg. Zal misschien al een verschil zijn.

Je hebt het dus bij vag-techniek laten doen. Wat moest je daar betalen als ik zo vrij mag zijn?
 

oco1979

Forumguru
6 vs 5bak kan veel uitmaken,maar ook niet veel.

Al te zien welke bakverhouding ze hebben toegepast.

Kan bij 6 bak allemaal korte verzetten zijn en als 6de soort overdrive.

Een 5bak met weinig vermogen kan soms vervelend zijn.

De overbrengingen zijn te lang en klimt niet zo rap in toeren.

Daarmee dat de automaten meer en meer versnellingen hebben.

Als je daarbij genoeg vermogen hebt ga een 4bak ook we :D,met de nadruk op genoeg vermogen.
 
Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
Klinkt goed @Corné de Kluijver.
Nu is het wel zo dat ik de 110pk met 6bak krijg. Zal misschien al een verschil zijn.

Je hebt het dus bij vag-techniek laten doen. Wat moest je daar betalen als ik zo vrij mag zijn?

Als zeer goeie vaste klant gok ik op een symbolische euro :deuk:.

Eventjes op de website surfen zal je al een kostenplaatje hebben.

Ik gok op een 500euro
 

Wouter1

Forumguru
[QUOTE maar bij veel provinciale of autosnelwegen is het haast noodzakelijk [/QUOTE]
Het is maar net wat je belangrijk vindt en waar je aan gewend bent....;)
 

CDK

Forumguru
[QUOTE maar bij veel provinciale of autosnelwegen is het haast noodzakelijk
Het is maar net wat je belangrijk vindt en waar je aan gewend bent....;)[/QUOTE]

Het is vooral een stuk veiliger, er is imho bij de 90 pk versie gewoon te weinig (lees: totaal geen) reserve om nog redelijk te versnellen als dat nodig is. Maar idd het is maar net wat je gewend bent.
 

Wouter1

Forumguru
Haha, veiliger ja natuurlijk.:pieker: Eigenlijk een schande dat de fabrikant dit niet standaard oplost met een simpele software update....
 

CDK

Forumguru
Ben je ervaringsdeskundige met een F3 met een 90pk TSI @Wouter1? Bij een DSG zal het minder noodzakelijk zijn, maar in de 5e verzet doet het torretje niets meer hoor. Maar ieder z'n meug, bij mij moet een auto vooruit willen, ook in z'n 5, 6, of 7 als die er op zit :jaja:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, velen waaronder ik ook vinden het gewoon lekkerder natuurlijk en je kunt wat vlotter meekomen met de rest van het verkeer. Ik geniet elke keer wanneer ik bij 80 - 100 km/u het gas intrap om te versnellen. Er gebeurt dan echt wat meer dan zonder de tuning.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Wouter1

Forumguru
Nee geen ervaring met een F3. Wel een F2 greenline.
Natuurlijk rijdt het lekkerder met meer paarden in het vooronder, maar om dit nu noodzakelijk en veiliger te noemen...
Ik ben van mening dat de mate van veiligheid hoofdzakelijk bepaald wordt hoe men zich gedraagt in het verkeer en niet afhankelijk is van het vermogen van het voertuig. Zolang het gedrag maar rekening houdt met de beperkingen en mogelijkheden van het voertuig (en bestuurder) en de omstandigheden is de veiligheid redelijk gewaarborgd... Je hebt het ten slotte nooit 100% in eigen hand.
Maar als de tuning van de F3 goed bevalt en een stuk lekkerder rijdt dan zou ik het ook zeker wel overwegen.:jaja:
Mijn ervaring met een (door Vag techniek) gechipte Leon 1.9 TDI en een Honda VfR 800 met powercommander zijn zeer positief:thumbsup:.
 
Bovenaan Onderaan