Dakstrip laat los

Beste lezers,

op mijn Skoda laat 1 dakstrip los, wel tot halverwege het dak.
Aandrukken, wat steviger erin kloppen.. niets helpt.
Bij andere topic gelezen dat kit niet de oplossing is i.v.m. zuur.
Wat is het nut van de strip en waarmee is dit op te lossen? Of toch naar de Skoda-dealer?
Het lijkt me niet leuk als deze er onderweg afvliegt, ook voor mijn mede weggebruikers.

Suggesties zijn welkom.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 43
  • image.jpg
    image.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 38

CDK

Forumguru
Kit kan wel degelijk! Er is speciale Automotive kit, zoals ruitenkit die zuurvrij is en op termijn geen schade aan de lak aanricht. Om het effectief op te lossen zal dit voor jou waarschijnlijk de enige oplossing zijn.

Skoda-MAN

Forumguru
Misschien handig om even bij een autoschadebedrijf te stoppen, die hebben er verstand van en de juiste kit.
Als je die kit zelf moet kopen is die behoorlijk duur en je hebt maar een beetje nodig.
Voor weinig geld maken ze het misschien wel in orde.

• Leuk
Waarderingen: CDK

turboturbo

Forumguru
Je kunt volgens mij de sierstrip (want dat is het volgens mij) er ook voorzichtig uithalen en een beetje opnieuw buigen. Zodat die weer netjes naar beneden 'wijst'.

De sierstrip is als het goed is van aluminium en zeer makkelijk te buigen, vandaar dat je het er voorzichtig uit moet halen.

Highway

Forumguru
Sierstrip is idd van aluminium. Deze kan je er in zijn geheel uit halen. Deze zit vast middels het rubber die eronder zit (weerhaak idee). Voor en achter zit de strip vast gekit.

Los halen - voorzichtig met iets eronder (ik gebruikte mijn pink) de strip los drukken. Hierna VOORZICHTIG goed buigen.

Wat carresorie kit voor- en achteraan (waat het vanuit de fabriek al zat), en dan weer voorzichtig terug drukken.

Grootste uitdaging is idd om een goede kit te gebruiken.

Bedankt voor de reacties.
Moet een service afspraak maken en vraag de dealer om deze met kit maar vast te zetten. Zelf doen gezien de reacties en het weinige benodigde lijkt me geen goed plan.

Thanks

Bovenaan Onderaan