Dakstrips combi komen los

Highway

Forumguru
Het is nu de 2de maal dat ik het volgende mee maak:

Na het rijden, kom ik thuis aan en dan zit de linker dakstrip los (en een stukje omhoog). Ik heb hiervan een foto toegevoegd.

Vorige keer hab ik de strip gewoon terug geduwd, maar heb wel het idee dat deze een beetje is verbogen. Nu zit die weer los.

Ik zou graag de hele strip er eens uit willen halen. Dan kan ik die eens goed bekijken, en waar mogelijk en nodig een beetje recht buigen.

De strip zelf is ik vermoed van aluminium, hieronder zit rubber. Ik ga er niet te hard aan trekken uit angst dat ik deze alleen meer beschadig.

Hoe kan ik deze strip veilig verwijderen?

Bijlagen

• Dakstrip_los.jpg
    Dakstrip_los.jpg
    99,4 KB · Weergaven: 80

Peter_Octavia

Forumguru
Toevallig beide strips er gisteren in zijn geheel eruit gehaald om het dak eens goed te kunnen detailen.

Aan de bestuurderszijde zat deze er al behoorlijk verdraaid in bij de voorruit.
Bij mijn leek het alsof er ook een beetje kit/lijm onderin de goot was aangebracht, maar ze kwamen er beide makkelijk uit.

Gisteravond na het detailen beide weer terug geplaatst. De bestuurderszijde zit op basis van klemming al goed vast.
De andere zijde ging er zo makkelijk in dat ik hier maar een beetje siliconenkit onderin de goot heb aangebracht en vervolgens de strip erop gedrukt.

Volgens mijn is het ook aluminium wat makkelijk gebogen kan worden. Dus enige voorzichtigheid is wel aan te raden bij het eruit halen. Bij mijn kwam ze er bijna vanzelf uitspringen nadat ik een begin had.

Highway

Forumguru
Bedankt @Peter_Octavia de strip is volgens mij inderdaad van aluminium.

Ik heb die van mij voorzichtig helemaal los gehaald. Strip buigt snel, dus met mijn vinger eronder deze voorzichtig losgewikkeld. Die van mij zat, net als bij jou, ook vast geplakt. De voorkant zat reeds los, en het spul was hard. Achter zat die nog wel vast en was het spul ook nog flexibel.

Alles goed schoon gemaakt, de strip voorzichtig weer goed gebogen. Vervolgens een nieuwe waxlaag in het 'gat' in het dak gedaan voor bescherming. Een automotive kit aan de voor- en achterkant gedaan (zat geen wax) en de strip weer in het 'gat' laten zakken.

Ziet er nu netjes uit, hoop dat die nu ook goed blijft zitten.

Bovenaan Onderaan