Detailing Pendragon's Skoda Superb (Rosso Brunello)

Pendragon

Donateur
Vandaag bij Kippie-style geweest voor een volledige detailing. Erg interessant en een hoop geleerd. Hierbij de foto's van vandaag. Ik ben eerlijk vergeten welk merk/type hij steeds gebruikte, maar die krijg ik nog per email. Ik zal het dan later aanpassen.

Daarnaast was er ook heerlijke koffie en broodjes voor lunch en ook nog leuk bezoek van een paar buren en vrienden? die allemaal erg positief waren over de Superb, de kleur, de velgen, erg leuk!

Stap 1: Foamen/wassen (Super Snow foam/Monello Lavare)
NIN_3930.JPG

Stap 2: verwijderen van de oude logo's
NIN_3932.JPG NIN_3934.JPG

Stap 3: afplakken
NIN_3937.JPG

Stap 4: kleien
NIN_3938.JPG

Hierna 5 stappen:

1) polijsten Monello veloce op gele pad 5.5/2.8 (grof met weinig glans)
2) polijsten Monello Finale op licht groen pad 2.5/5.5 (fijn met veel glans)
3) Black Hole (glaze) op rode pad
4) Sealen met EX-P (45 minuten in laten trekken) op zwarte pad
5) Waxen met Dodo juice rain forrest op witte pad.

NIN_3944.JPG NIN_3946.JPG NIN_3947.JPG NIN_3950.JPG

En het resultaat, inclusief logo's voor en achter:
NIN_3961.JPG NIN_3963.JPG NIN_3964.JPG

En ik ben super tevreden. Vrijwel alle swirls/krassen weg. Alleen een paar diepe zijn nog zichtbaar als je er met je neus bovenop staat :)

Echt een super dag. Nu goed bijhouden met de juiste materialen.

Laatst bewerkt:

Pendragon

Donateur
Zeker ertromp, ik heb een paar keer de machine gebruikt op de achterkant en de motorkap. Dat zijn horizontale delen, dat is wat makkelijker om mee te beginnen. Eerlijk is eerlijk, je moet het wel vaker doen, maar ik ben ervan overtuigd dat ik het onder de knie ga krijgen. Eerst de machine aanschaffen zodat ik kan beginnen met bijhouden ipv dit met de hand te doen. Misschien heeft Kippie-style nog een paar foto's van me gemaakt, ik heb er niet op gelet tijdens mijn pogingen :)

Pendragon

Donateur
Juist vandaag gedaan zodat ik op 28 september een mooie glimmende auto heb....en nee Chrisiewizzle, ik ben daar die dag voor mijn rust....oh nee, ik wil meer power in m'n auto :D maar als ik al de spullen heb die ik vandaag gezien heb moet ik eerst weer gaan sparen. Goede spullen kosten een hoop geld, maar komt wel, want ik heb nu ook goed gezien dat machinaal het allemaal een stuk sneller en makkelijker is dan alles met de hand te doen. Met de hand is goed voor m'n conditie, maar de volgende dag kan ik geen kopje meer vasthouden :D

Pendragon

Donateur
Oh ja, de uitspraak van de dag.....mijn lieve vrouw zei: het nieuwe logo ziet er toch mooier uit dan ik gedacht had :deuk:

Pendragon

Donateur
Moet je doen Dennis, buiten dat je een glimmende auto mee naar huis neemt heb je ook gewoon een leuke dag. Veel bekijks daar met nog meer auto freaks.

eddiea

Forumguru
Als de basis goed is heb je geen machine nodig hoor. Maar mooie diepe glans Pendragon! Nu bijhouden. Ik doe dit alles handmatig eens in het jaar. Daarna eens per 3 maanden in de wax zetten. Tussentijds wassen is appeltje eitje.

Pendragon

Donateur
eddiea: ja en nee. Op mijn auto zaten nog heel veel swirls van de vorige eigenaar. Die krijg je met de hand echt niet weg. Maar daarna is het goed te doen, maar met de machine gaat het wel een heel stuk sneller met bijhouden.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan