Distributie ketting VW Polo 1.2 12v

rocket

Senior Member
Ik heb gelezen dat de ketting van de polo 1.2 12v uit 2004 de distributie ketting kan verspringen , nu heb ik ook gelezen dat hier een modificatie setje voor is te krijgen wat is daar het onderdeel nummer van en wat zit daar allemaal in


Edwin
 

turboturbo

Forumguru
Hm. Interessant, volgens mij heeft mijn Fabia nl. dezelfde motor......? Kan je me vertellen waar je dat had gelezen?
 

Ronnie

Forumguru
Nieuwe kettingspanner (no. 10 op de afbeelding) kost € 37,-, modificatie was op de glijrail (no. 13, N 107 273 01)
 

Bijlagen

  • VW 1.2 12V Dec. 06 21.25.jpg
    VW 1.2 12V Dec. 06 21.25.jpg
    195,5 KB · Weergaven: 91

Ronnie

Forumguru
Ik weet niet hoe het staat met je sleutelervaring, maar er komt nogal het een en ander bij kijken.......
Het complete distributiedeksel moet eraf, motor op nul(BDP) zetten, dynamo eraf, distr. deksel eraf, motor op BDP vastzetten, ketting los, en dan de spanner eraf........
Als je er geen ervaring mee hebt en je hebt geen klachten over het lopen van de motor zou ik persoonlijk de zaak (nog) niet lostrekken. Als het mis zou gaan heb je hooguit een paar kromme kleppen; dan moet de zaak sowieso los.......
 

rocket

Senior Member
Mijn sleutel ervaring is goed, hij heeft nu 67000km gedraaid wanneer kunnen die problemen voordoen , dus hij zit niet aan de buitenkant

Edwin
 

Ronnie

Forumguru
Om misverstanden te voorkomen: Een distributieketting zit altijd BINNENIN het motorblok; een distributieriem (gepantserd rubber) zit altijd aan de BUITENKANT van het blok.
Als ervaren sleutelaar zou je dat moeten weten........
 
als goed is is hier op deze type blokken terug roep actie geweest. Als je bij koude motor een ratelend geluid hoort kun je beter vervangen, destijds mijn polo ook terug geweest voor terug roep actie die rammelde al bij 12000 km.
 
Bovenaan Onderaan