andrehj
Forumguru
In de Seat Ateca en de nieuwste Audi A3 (met 2.0 TFSI motor) wordt momenteel een nieuwe DSG versnellingsbak geleverd, de DQ380 (of soms DQ381). Deze bak heeft natte koppelingen en 7 versnellingen en schijnt een doorontwikkeling te zijn van de aloude 6-traps DQ250.
Qua koppel zou deze bak 380 à 420 Nm aankunnen.
En deze bak zou op termijn de huidige DQ250 af gaan lossen, op sommige fora wordt al gespeculeerd op het verschijnen in de S3 vanaf MJ2018 (of de facelift).
Verder kan ik van deze bak nergens specs vinden. Weet iemand meer? En waarom die twee codes, DQ380 en DQ381? Een SSP document zou helemaal mooi zijn.
Verwar deze bak overigens niet met de oudere DQ500 (600 Nm), die in de Transporter wordt gebruikt.
Qua koppel zou deze bak 380 à 420 Nm aankunnen.
En deze bak zou op termijn de huidige DQ250 af gaan lossen, op sommige fora wordt al gespeculeerd op het verschijnen in de S3 vanaf MJ2018 (of de facelift).
Verder kan ik van deze bak nergens specs vinden. Weet iemand meer? En waarom die twee codes, DQ380 en DQ381? Een SSP document zou helemaal mooi zijn.
Verwar deze bak overigens niet met de oudere DQ500 (600 Nm), die in de Transporter wordt gebruikt.