Eindelijk even voorstellen

Hallo iedereen. Na anderhalf jaar met veel plezier te vertoeven op dit forum, vond ik het wel eens tijd om mij eens voor te stellen.

Ik ben Bart en woon in België. Ik heb een jaar rondgereden met een Fabia II Combi en rij nu sinds een maand rond met een Octavia III HB. De Fabia had ik persoonlijk gekocht maar reeds na 1 jaar moeten inruilen voor een wagen van de firma. Het eerste moment met wat spijt want het is en blijft een heel toffe wagen.

Maar natuurlijk is de OIII nog wat beter :D. Ik heb gekozen voor de Ambition uitvoering met als kleur Corrida Red. De motor is de 1.2 TSI 105pk en als extra's:
- Pack GPS (Amundsen, Maxi-dot kleurenscherm, multifunctioneel stuur, comfort telefonie, lane assistant)
- Pack Style (16" velgen Minoris, parkeersensoren voor, LED lampen achteraan, verlichte voetenruimte)
- Afneembare trekhaak
- Verwarmde voorzetels

Mijn ervaringen na de eerste 1000km zijn alleen maar positief. De wagen is lekker ruim, rijdt vlot mee in het verkeer en valt goed op tussen al de zwarte/grijze/witte wagens. Het verbruik valt ook al mee, zo'n 6l/100km. Van de Amundsen ben ik ook tevreden, deze werkt vlot en ik vind het leuk dat je hier ook enkele wageninstellingen kunt wijzigen.

Het enige wat ik nog wil toevoegen, is een dubbele laadvloer (ik volg hiervoor het topic van leftwingnl). Voor mij is het enkel bedoeld om wat losse 'rommel' uit het zicht te hebben en als ik wat tijd heb, zal ik er mij eens aan wagen.

Bijlagen

• Achterkant.jpg
    Achterkant.jpg
    388,3 KB · Weergaven: 141
  • Voorkant.jpg
    Voorkant.jpg
    444,1 KB · Weergaven: 132

Joske

Forumguru
Welkom Bart!

Wat een knappe en gedurfde kleurkeuze! :thumbsup:

Vind het uniek en echt mooi.

Van waar ben je in België als ik vragen mag?

Joske

Forumguru
Bedankt voor het delen ;)
En verduidelijken van de locatie, had al Google-maps in de aanslag :D

Blacky

Forumguru
Welkom Bart op het gezellige en leerrijke forum. :bloemen: Veel plezier en veilige kilometers gewenst met je O3. Zoals Joske zei een gedurfde kleur. Kom je niet zo vaak tegen. Bij ons in Utrecht zit koffiebrander Douwe Egberts en daar rijden ze in rode Octavia's en Fabia's.

Dennis Nijholt

Forumguru
Welkom op het forum Bart.....echt nieuw ben je niet meer als je hier al anderhalf jaar rondkijkt....maar mooi dat je je anonimiteit hebt opgeven en als volwaardig lid meedoet....en inderdaad gewaagde kleur...ik vind het wel fris een rode O3 hb

CDK

Forumguru
Welkom Bart!
Weer iemand van België er bij, dan voelt ons Joske zich ook niet zo eenzaam meer ;)
Veel plezier hier, maar dat gaat vast goed komen denk ik!

Greetz Corné

Kiswum

Forumguru
Welkom, wat een gave bak is dat enne hij valt ook op door de HB carrosserie :)

Veel veilige kilometers.

Canon-Eye

Forumguru
Lijkt aardig overeen te komen met wat in de jaren 80/90 bij VW Tornadorood heette.
Heb in die kleur tweemaal een Audi 80 sedan gereden (1988 en 1992) - stond prima, net als op deze HB.

Voor een combi zou ik het niet snel kiezen - er is niks mis met de buitendienst van Douwe Egberts (onderhoud koffiemachines), maar daar werk ik nu eenmaal niet...

VWim

Forumguru
Tornadorood wordt nog steeds geleverd hoor!

onderstaand een foto van de Golf VI ter vergelijk van de kleur.

Golf_GTI_Tornadorood_001.jpg

VWim

Forumguru
Dat vergeet ik helemaal te zeggen; Welkom en inderdaad een mooie kleur! Lekker anders ipv al dat standaard zwart, wit en grijs.

Bovenaan Onderaan