RogerS
Forumguru
De afgelopen 3 weken zijn wij met de auto en caravan op vakantie geweest in de Vogezen (Frankrijk), Aosta dal (Italië), Alps Maritiem (Frankrijk, de bergen boven Nice) en de Provence.
Afgelopen dinsdagavond gaf de auto de melding dat het niveau van de koelvloeistof te laag was? Dit niveau had ik nog voor vertrek gecontroleerd. Inderdaad deze stond ruim onder het min niveau, net nog een klein bodempje in het expansievat. Omdat wij nog een paar kilometer met de auto moesten rijden, het koelvloeistof maar bijgevuld met water. Op woensdagochtend was het niveau alweer wat lager.
De dichtstbijzijnde dealer was 25 kilometer verderop in Avignon. Daarom maar eerste Skoda Mobiliteitsservice gebeld. Wat zij op dat moment konden betekenen was een afsleepdienst regelen. In overleg heb ik toen besloten om zelf met de Skoda naar Avignon te rijden met het verzoek of zij (telefonisch) kunnen helpen in de communicatie met de Skodadealer aldaar. Dat zou eventueel mogelijk kunnen zijn.
Ik kom de bij grote Skoda (& Suzuki) dealer aan en gelukkig kon de chef werkplaats ook wat Engels. Hij gaf aan dat ze wel even konden kijken wat er aan de hand was (waterpomp blijkt te lekken) maar dat reparatie op korte termijn niet mogelijk was. Pas eind volgende week zouden ze tijd hebben. Hij gaf aan dat ik de auto wel kon achterlaten en dan via mijn reisverzekering vervangend vervoer zou kunnen regelen.
Ik weer Skoda Mobiliteitsservice gebeld met de vraag of zij konden bemiddelen bij de dealer dat deze, in mijn ogen relatief eenvoudige reparatie, toch niet deze week kon uitvoeren. Antwoord was: Nee dat is niet mogelijk.
Gelukkig was het onderzoek gratis en ben toen weer met de Superb vertrokken. Ik heb toen maar 4 liter koelvloeistof bij een Supermarkt gekocht. Wij hebben toen de gok genomen om met de koelvloeistof lekkende en olie zuipende Superb de reis van 1000 kilometer naar thuis te doen. Halverwege heb ik een beetje koelvloeistof bijgevuld maar voor de rest is alles goed gegaan.
Bottom Line: Mobiliteitsservice van Skoda in Frankrijk stelt ook niets voor.
Afgelopen dinsdagavond gaf de auto de melding dat het niveau van de koelvloeistof te laag was? Dit niveau had ik nog voor vertrek gecontroleerd. Inderdaad deze stond ruim onder het min niveau, net nog een klein bodempje in het expansievat. Omdat wij nog een paar kilometer met de auto moesten rijden, het koelvloeistof maar bijgevuld met water. Op woensdagochtend was het niveau alweer wat lager.
De dichtstbijzijnde dealer was 25 kilometer verderop in Avignon. Daarom maar eerste Skoda Mobiliteitsservice gebeld. Wat zij op dat moment konden betekenen was een afsleepdienst regelen. In overleg heb ik toen besloten om zelf met de Skoda naar Avignon te rijden met het verzoek of zij (telefonisch) kunnen helpen in de communicatie met de Skodadealer aldaar. Dat zou eventueel mogelijk kunnen zijn.
Ik kom de bij grote Skoda (& Suzuki) dealer aan en gelukkig kon de chef werkplaats ook wat Engels. Hij gaf aan dat ze wel even konden kijken wat er aan de hand was (waterpomp blijkt te lekken) maar dat reparatie op korte termijn niet mogelijk was. Pas eind volgende week zouden ze tijd hebben. Hij gaf aan dat ik de auto wel kon achterlaten en dan via mijn reisverzekering vervangend vervoer zou kunnen regelen.
Ik weer Skoda Mobiliteitsservice gebeld met de vraag of zij konden bemiddelen bij de dealer dat deze, in mijn ogen relatief eenvoudige reparatie, toch niet deze week kon uitvoeren. Antwoord was: Nee dat is niet mogelijk.
Gelukkig was het onderzoek gratis en ben toen weer met de Superb vertrokken. Ik heb toen maar 4 liter koelvloeistof bij een Supermarkt gekocht. Wij hebben toen de gok genomen om met de koelvloeistof lekkende en olie zuipende Superb de reis van 1000 kilometer naar thuis te doen. Halverwege heb ik een beetje koelvloeistof bijgevuld maar voor de rest is alles goed gegaan.
Bottom Line: Mobiliteitsservice van Skoda in Frankrijk stelt ook niets voor.