turboturbo
Forumguru
Allereerst dan wat foto's (imageshack)
http://img820.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=img0492dn.jpg
Mijn ervaringen:
De auto heb ik particulier gekocht in maart 2011. De Skoda Fabia I (type 6Y2) komt uit september 2003 en heeft als specificaties / opties: 1.2 12v, 65pk, 118nm, airco, cruisecontrol, achterbank in delen neerklapbaar, verwarmde buitenspiegels, motorcode AZQ, en een achteraf professioneel ingebouwd geluidssysteem (losse versterker, custom 2-weg speakers voor en achter)
De autoradio-unit inmiddels vervangen door een moderner exemplaar geschikt voor iPhone.
Ik heb de auto nu een paar maanden. Waar ik het meest tevreden over ben, is het verbruik. Ik rijd doorgaans de maximum adviessnelheid en nooit harder dan 120 km/u. Ik woon in de randstad (A'dam), dus dat betekent veel stukken waar je niet harder mag dan 100 en relatief veel stadsverkeer. Toch is het niet moeilijk om op de fabrieksopgave van 5,9l/100km te komen, zie mijn Spritmonitor in de handtekening hieronder.
De auto is voor mijn gevoel niet traag, maar met bagage en 4 volwassen met airco aan, merk je dat je hoog in de toeren hangen om een beetje mee te komen met het verkeer. Ik rijd persoonlijk veel liever laagtoerig en schakel vroeg, vandaar. De motor moet natuurlijk niet zwoegen, dat is niet goed.
Ik heb express gezocht destijds naar een 1.2 12v, de 1.0 en de 6 klepper 1.2 leken me te traag, en er zijn onder de 1.4 motoren wat problemen bekend. Daarbij is 'ie maar 4 pk en 2nm langzamer dan de eerstvolgende 1.4. En de krachtigere 1.4 16v versies willen graag euro98, dus daar voelde ik ook niet veel voor.
Verder vind ik de auto erg stug afgeveerd. Het is niet zozeer onprettig, maar de peugeot 206 van een familielid strijkt het wegdek wat luxer glad...
http://img820.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=img0492dn.jpg
Mijn ervaringen:
De auto heb ik particulier gekocht in maart 2011. De Skoda Fabia I (type 6Y2) komt uit september 2003 en heeft als specificaties / opties: 1.2 12v, 65pk, 118nm, airco, cruisecontrol, achterbank in delen neerklapbaar, verwarmde buitenspiegels, motorcode AZQ, en een achteraf professioneel ingebouwd geluidssysteem (losse versterker, custom 2-weg speakers voor en achter)
De autoradio-unit inmiddels vervangen door een moderner exemplaar geschikt voor iPhone.
Ik heb de auto nu een paar maanden. Waar ik het meest tevreden over ben, is het verbruik. Ik rijd doorgaans de maximum adviessnelheid en nooit harder dan 120 km/u. Ik woon in de randstad (A'dam), dus dat betekent veel stukken waar je niet harder mag dan 100 en relatief veel stadsverkeer. Toch is het niet moeilijk om op de fabrieksopgave van 5,9l/100km te komen, zie mijn Spritmonitor in de handtekening hieronder.
De auto is voor mijn gevoel niet traag, maar met bagage en 4 volwassen met airco aan, merk je dat je hoog in de toeren hangen om een beetje mee te komen met het verkeer. Ik rijd persoonlijk veel liever laagtoerig en schakel vroeg, vandaar. De motor moet natuurlijk niet zwoegen, dat is niet goed.
Ik heb express gezocht destijds naar een 1.2 12v, de 1.0 en de 6 klepper 1.2 leken me te traag, en er zijn onder de 1.4 motoren wat problemen bekend. Daarbij is 'ie maar 4 pk en 2nm langzamer dan de eerstvolgende 1.4. En de krachtigere 1.4 16v versies willen graag euro98, dus daar voelde ik ook niet veel voor.
Verder vind ik de auto erg stug afgeveerd. Het is niet zozeer onprettig, maar de peugeot 206 van een familielid strijkt het wegdek wat luxer glad...
Laatst bewerkt: