turboturbo
Forumguru
Jazeker! En het is jammer dat ik het iets verlaagde koelvloeistof niveau (halve tot hele cm onder het minimum streepje) pas een dag voor het garagebezoek ontdekte! Anders had ik er eens even zelf naar gezocht met behulp van dit forum. Ik heb nu het risico maar niet genomen dat ik binnen maand nog eens terug mag omdat het me zelf niet lukt, en het maar meteen laten oplossen (kosten 70 euro :icon_smile_dead: voor een o-ring vervangen)
Het lek zat bij de thermoschakelaar. Die is uitgebouwd en opnieuw ingebouwd waarbij een O-ring vervangen is (ik denk onderdeel N 0138492 Afdichtring koper van de factuur)
Ik heb me er zelf dus niet meer in verdiept (waar dat onderdeel bijv. zit) maar is misschien wel goed om toe te voegen aan het lijstje 'koelvloeistof lekkage?, check dan eerst je reservoir, dop, thermoschakelaar...'?
Hoewel het wellicht helemaal niet zo'n veel voorkomende plek hoeft te zijn...
Het lek zat bij de thermoschakelaar. Die is uitgebouwd en opnieuw ingebouwd waarbij een O-ring vervangen is (ik denk onderdeel N 0138492 Afdichtring koper van de factuur)
Ik heb me er zelf dus niet meer in verdiept (waar dat onderdeel bijv. zit) maar is misschien wel goed om toe te voegen aan het lijstje 'koelvloeistof lekkage?, check dan eerst je reservoir, dop, thermoschakelaar...'?
Hoewel het wellicht helemaal niet zo'n veel voorkomende plek hoeft te zijn...