Fluittoon RA

snapo6

Senior Member
Als ik stapvoets rij hoor ik een fluittoon en voor mijn gevoel komt het van rechtsachter. Als ik de remmen intrap verdwijnt de fluittoon.

- zou dit met de remmen te maken kunnen hebben of kan het ook gewoon wat anders zijn?
- als het wel aan de remmen gelinked is waaraan moet ik dan denken? Iets dat aanloopt?

Gr,
Anoep

Joske

Forumguru
zou dit met de remmen te maken kunnen hebben of kan het ook gewoon wat anders zijn?
dat kan ja :)

mss zit er iets te vibreren dat net die fluittoon veroorzaakt. Probeer eens (op een veilige plek!) een noodstop te maken en zie of het zich dan nog voordoet.

Voor de rest, wat is de laatste keer dat de remmen gecontroleerd geweest zijn? Of vervangen? :)

Joske

Forumguru
Ok, dan zou ik de remmen toch even visueel proberen te inspecteren. Mss zit er een randje op je remblokken?

snapo6

Senior Member
Doe ik.

Zou het niet de cilinder kunnen zijn dat een beetje (minimaal) blijft hangen?
Schijf is 2 jaar geleden vernieuwd.

Cordoba

Forumguru
Achter schijfremmen, of trommels?

Bij trommels even de auto opkrikken en checken of de rem iets blijft hangen, of dat het wiel gewoon netjes vrij loopt.

Bij schijfremmen achter: even de velg eraf, en checken of er geen steentje of iets dergelijks tussen de rem zit (soms vallen ze er al uit, als je het wiel los haalt).

snapo6

Senior Member
Nadat ik hard heb geremd gaat de fluittoon weg en komt het na een tijdje terug (rustige rijder/rijstijl).

Iemand idee omtrent de oorzaak?

Joske

Forumguru
ongelijkmatige slijtage van je remblokken? zijn ze goed gemonteerd?

al eens opnieuw kopervet (of keramisch) aangebracht de andere kant van de blokjes? :)

Bovenaan Onderaan