Gratis life time kaartupdates MIB navigatie systemen

Canon-Eye

Forumguru
Zou waarachtig tijd worden ook. Nu nog een schappelijke prijs voor het systeem zelf én een betere locatie van het scherm: hoger en dichter bij de zichtlijn. Volvo heeft dat al jááááren geleden voorgedaan.
Dán wordt het misschien nog wat... :D

RogerS

Forumguru
Nu nog een aantrekkelijk aanbieding voor het kaartmateriaal voor de oude Columbus....

Of dat men het formaat publiceert zodat er met OSM kaarten een conversie gemaakt kan worden.

AndreM

Forumguru
Dus als ik het goed gelezen en begrepen heb, rij ik vanaf nu in een Volkswagen Octavia III Combi BL GL. :pieker:
Want ik kan het nergens op de Skoda website terug vinden dat dit ook voor de Skoda is.

Toen ik aan het begin van de jaar een nieuwe auto ging bestellen,
zat er toch serieus verschil in uitvoering van de Skoda O3 Combi BL GL of de Seat Leon ST BL met dezelfde motor. :wavecry:
En de VW Golf station was er niet eens met een 14% uitvoering.
Dus ik zie heel veel verschil in VAG en is niet elk merk van VAG met dezelfde voorwaarde. :nono:

Darkside

Forumguru
Het zijn dezelfde kaarten. Dus als Skoda het niet zou doen. Kan je alsnog de kaarten van VW gebruiken

AndreM

Forumguru
Het zijn dezelfde kaarten. Dus als Skoda het niet zou doen. Kan je alsnog de kaarten van VW gebruiken

Ik ben hier nog niet zolang actief, maar welke naam heeft dan de VW versie van de Amundsen en waar kan je die kaarten vinden om te downloaden? :koffie:

Darkside

Forumguru
Even voor de volledigheid:
Columbus = discover pro
Amundsen = Discover media

En voor de duidelijkheid. Dit gaat dus over de systemen die in de Octavia 3 te vinden zijn. En gelden dus niet voor de 2e generatie Octavia

AndreM

Forumguru
Thanks @Darkside voor de uitleg. :thumbsup:

Lijkt mij ook logisch dat het alleen voor de O3 is, omdat de huidige navi ook in andere VAG auto's zitten en nog niet bestond in de tijd van de O2.

espada

Lid
Het betreft inderdaad de nieuwe generatie systemen in de O3. Volgens info op het briskoda forum kan je voor Skoda de updates van de Navteq site gebruiken.

Aangezien mijn voiture pas in December wordt geleverd heb ik zelf nog niets kunnen testen.

Laatst bewerkt:
Ja, alleen loopt navigation.com achter.

http://updateportal.skoda-auto.com/ is wat meer actueel, met de kaarten van november.
inderdaad kun je nu Q1-2014 daar downloaden terwijl op navigation.com nog Q3-2013 staat

Net geprobeerd te updaten, werkte eerst niet, niet alle bestanden staan er bij dit is echt puur alleen de map. daarna het DB index (ofzoiets) op de root terug gezet van de oude, nu wel nieuwe kaart, echter geeft hij dat niet aan in het display ergens wel logisch aangezien die DB index alle sw nrs staan. maar goed het gaat er om dat het werkt!! :D

Laatst bewerkt:
Raar, bij mij is het toch echt Q1 ik heb ook de nieuwe wegen hier in de buurt er op staan...
het gaat wel over http://updateportal.skoda-auto.com/ niet die van navigation.com zie mijn printscreen....
de site van VW is dus navigation.com

smpm2v.png

Fucky

Senior Member
heel vreemd, nog een keer gedaan via dezelfde link die jij gebruikt met hetzelfde resultaat!
Kaart van juni 2014 dus!!!

Bovenaan Onderaan