Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Misschien moet je iets meer uitleggen. Wat zijn gelijkvorigheidspapieren, waar komt die 1,5% vandaan? Heeft waarschijnlijk iets met afrolomtrek te maken?
Overigens wel gek om een maximum ergens van aan te geven en vervolgens op hetzelfde stuk een afwijking toe te staan. Dat is dan dus het nieuwe maximum.
in belgie is dat zo. niet meer dan 1.5% en niet minder dan 2% van de originele bandenomtrek. maar op de papieren van de auto zelf van het fabriek uit staat max 225/40/18
Ik heb toevallig gisteren 19 inch gemonteerd met 2353519. Niets aan het handje! Heb nog een mooie set 18 inch origineel met goede banden te koop. En mijn vrouw had nog niet veel geparkeerd, dus de velgen zijn absoluut schadevrij....
Met 2353519 heb je net wat meer comfort en rijdt ie wat zuiniger. Ik heb nog steeds een kleine afwijking naar beneden qua snelheid. De TUV in Duitsland geeft aan dat dit de maximale maat is.
Zorg dat je op je wintervelgen naar de keuring kan gaan.. BE is een hoop gezever qua keuring.
Enkel velgen op het gelijkvormigheidsattest zijn toegestaan. Ga je hiervan afwijken heb je KANS op zever, maar ook mogelijks GELUK dat je er wel door geraakt.
Velgen:
De afmetingen van de niet-oorspronkelijke wielen/velgen worden aanvaard voor zover :
• Het spoor binnen de tolerantie van 2% verhoging t.o.v. de oorspronkelijke spoorbreedte niet overschrijdt : 2% voor de wagens, 4% voor de terreinvoertuigen.
• De banden mogen niet uit het koetswerk steken.
• De banden mogen het koetswerk of de ophanging niet raken wanneer de wielen maximaal worden uitgedraaid.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.