Haarscheutjes in lak op dak

Wie van de O2 (combi) rijders hier is bekend met scheurtjes in de lak op het dak ?
Het betreft aan de bestuurderskant boven de deur in de naad achter de dakdrager.
Ik heb het per toeval bij wassen laatst gezien, mijne is van 2007, kennis van me heeft dezelfde in het blauw van 2006 en heeft het ook op dezelfde plaats.
Heb auto ook laten nakijken door schadebedrijf of er ooit schade is geweest of dat het dak gespoten is maar dat is niet zo.
Ik heb er een foto van proberen te maken maar is bijna niet te zien, zal een dezer dagen nogmaals proberen met daglicht.

emiel10

Senior Member
Heb je daar nooit een vogelstrontje te lang laten zitten? Vooral op een donkere lak vreet dat binnen een paar uur uit in de zon en krijg je ook haarscheurtjes in de lak.

Zwapp

Forumguru
Had precies hetzelfde bij mijn O2 uit 2006... hoe het bij de huidige is weet ik eigenlijk niet... maar er is al eens een topic hierover gestart meen ik mij te herrineren...

Cordoba

Forumguru
Net als @emiel10 was mijn eerste gedachte ook 'ingebrande birdshit', maar op dezelfde plek bij een andere auto van hetzelfde model is wel heel toevallig, en net als Zwapp, komt het mij ook niet geheel onbekend voor (zelf gelukkig geen ervaring mee).

Jasper-RS

Forumguru
Ik zal morgen ook eens kijken op mijn octavia combi. Maar het is mij nog nooit opgevallen en geloof mij, ik ken mijn auto goed

bluskabouter

Forumguru
heb dit ook gehad bij mijn fabia van 2008.
is i.d.d. de kitnaad die dit veroorzaakt, toen onder garantie gefixt.

Bakkertje

Forumguru
Wacht er niet mee en meldt het direct bij de dealer, onze New Beetle heeft dit ook en daarmee waren we net te laat om het onder garantie te laten verhelpen.
Als je er niets aan doet kruipt er vocht onder de lak en de rest kun je zelf invullen..
4Lm02788.jpg

Het is geen vogelshit, inderdaad precies op de naad, ga zsm naar de dealer ermee, bedankt voor jullie reacties

chris01

Senior Member
maar valt dit nog onder de garantie dan ? zag het bij mijn auto namelijk ook en is van 2006.en niet altijd dealer onderhouden.

Ik ben bij de dealer geweest, ze doen niet eens de moeite omdat ik sinds de aankoop van de auto 2jaar geleden het onderhoud zelf heb gedaan. Daarbij verwees hij op het instructieboekje, daarin staat 3jaar garantie op lakfouten en 12jaar op doorroesten "van binnen uit" dus jammer maar helaas.

Bakkertje

Forumguru
Dat is wel heel makkelijk gezegd door de dealer. Het onderhoud aan de auto heeft helemaal niets te maken met het euvel, dat is gewoon afpoeieren. Als ze dan gaan schermen dat ze ook lak inspectie doen, m'n reet.

De oorzaak van de scheurtjes zit hem in de kit onder de lak, lees onderstaande draadje eens door.
http://www.skodaforum.nl/forum/i/lak-schade-t-h-v-de-goot-van-het-dak.20095

Dat gaat over hetzelfde probleem en je juridische positie. Het is natuurlijk aan jezelf hoever je wilt gaan om je gelijk te krijgen. Lak op een auto hoort gewoon niet te gaan scheuren, ook niet na de 3 jaar garantie die erop zit.

Bovenaan Onderaan