Hendel ontgrendeling motorkap demonteren, hoe?

Vanenkelen

Forumguru
Wat in de titel staat, dus... ;)

Hoe kan ik de hendel van de motorkapontgrendeling demonteren? Ik bedoel de hendel die links bij je knie/scheenbeen zit onder het dashboard.

Ik heb zelf al wat in ETKA gezocht of ik daar een schema kon vinden maar dat is me (nog) niet gelukt. Heeft iemand tips?

s-line

Forumguru
Als het goed is zit er een schroef/torx in en dan kan hij er gewoon vanaf. Of gewoon eraf trekken als er geen schroef/torx in zit.

ertromp

Forumguru
Ik weet niet of je Duits een beetje goed is maar zie bijlage: Seilzug fur Motorhaube

Bijlagen

• motorkap hendel.pdf
    851,5 KB · Weergaven: 143

Vanenkelen

Forumguru
Als het goed is zit er een schroef/torx in en dan kan hij er gewoon vanaf. Of gewoon eraf trekken als er geen schroef/torx in zit.
Geen schroef en ik had al behoorlijk zitten trekken, maar had het idee dat dat niet zou gaan werken...

Ik weet niet of je Duits een beetje goed is maar zie bijlage: Seilzug fur Motorhaube
Thanks @ertromp !!!! Dat bevestigt mijn gevoel dat trekken niet de oplossing is... Dan had ik die borging/vergrendeling kapot getrokken. Mijn Duits is goed genoeg om dit te begrijpen en de plaatjes zeggen eigenlijk al genoeg!!

s-line

Forumguru
Zo moeilijk moet het niet zijn hoor!
Ik zal eens kijken bij mijn superb zal niet veel verschillen denk ik.

EdZ

Donateur
Bij de Roomster moet je aan de achterkant met een schroevendraaier een klemmetje loswippen. Dat lijkt op het principe dat je vroeger had met raamslingers. Kwam ik ook pas achter toen ik 'm met geweld los had gemaakt...gelukkig kreeg ik het weer in elkaar.

CDK

Forumguru
Borgklemmetje loswippen aan de achterkant, daarna moet je redelijk hard trekken om hem los te trekken.

Succes!

Ps. ga je een voetensteun monteren of vervangen?

Vanenkelen

Forumguru
Geen nieuwe klus, maar nog wat herstelwerk van het monteren van de voetverlichting... :banghead:

De treeplank/cover van de linker dorpel zit niet helemaal netjes, er blijft wat speling op zitten. Leek wel mee te vallen, maar het blijkt nu ook te resoneren bij gas geven tussen de 2000 en 2500 toeren, dus wil de boel nog even helemaal los maken en weer opnieuw bevestigen. En het is dan handig om aan de voorkant die hendel ook los te halen, dan heb je wat meer ruimte om te manoeuvreren.

Bovenaan Onderaan