Hoge tonen tweeters

occy

Nieuw lid
Hallo,

Ik vind de stream radio in mijn octavia 2 1.9 (waar ik overigens zeer tevreden mee ben), ook niet echt denderend.
Ik vind ook dat de tweeters te veel schreeuwen, en zou graag de filter condensator achterop de tweeter iets aanpassen.
Is er iemand die me kan zeggen hoe ik die tweeter kan demonteren? Moet ik daarvoor heel de bekleding van mijn deur er uithalen?


Alvast bedankt
 

octofreak

Actief lid
De vraag is wel of er condensatoren achter de tweeters zitten.... deze kunnen ook in de kabel zitten (bijvoorbeeld halverwege), daarnaast omdat het fabrieksaf is zou het nog in de radio zelf kunnen zitten.... bezint eer ge begint.
 

occy

Nieuw lid
in de radio zelf denk ik niet, want er vertrekt toch geen aparte kabel naar de tweeters, of wel?
 

octofreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
in de radio zelf denk ik niet, want er vertrekt toch geen aparte kabel naar de tweeters, of wel?

[/ QUOTE ]

Geen idee, ik heb wel e.e.a los gehad, maar daar heb ik niet op gelet.
 

TurboBooster

Forumguru
Dit probleem doet zich ook voor bij de oct.1 en heb ik als volgt opgelost.

Om de tweeters wat evenwichtiger te laten klinken de volgende modificatie;

Benodigdheden: 4 weerstanden 27 Ohm / 5 Watt

Plaats 2 in serie gesoldeerde 5 watt weerstanden van 27 ohm parallel aan de voedingskabels van de tweeter. Monteer de + draad die naar de tweeter gaat op de plaats waar de 2 weerstanden aan elkaar zijn gesoldeerd.
Op deze wijze wordt het volume van de tweeter ongeveer gehalveerd en zal een stuk aangenamer klinken.

TB.
 

Bijlagen

  • 6972-DSC00549.jpg
    6972-DSC00549.jpg
    73,7 KB · Weergaven: 56
Bovenaan Onderaan