Interieurfilter

Figaro75

Senior Member
Even een vraagje.....

Weet iemand waar het interieurfilter zit bij een Octavia II 1.9 TDi??
Morgen wordt de airco gerepareerd, er komt een nieuw ventiel in want de oude zit verstopt. Vorige week de airco laten verversen (koudemiddel en olie) maar de airco deed het nog niet geweldig dus bleek ook het ventiel te moeten worden vervangen maar niet op voorraad. Ook wordt morgen de airco gereinigd dus dan ben ik hopelijk ook af van het natte honden luchtje :laugh:

Er is ook een gloeibougie kapot maar die wil ik dus zelf vervangen, alsook het rechterspiegelglas aangezien hier de verwarming het niet meer doet en ik wil dan dus eventueel ook meteen het interieurfilter vervangen voor een koolstoffilter.

Als iemand me verder kan helpen dan hoor ik dat graag....

ertromp

Forumguru
Interieurfilter vervangen (pre facelift)

Bij deze een handleiding voor vervangen interieurfilter van een pre facelift

Bijlagen

• Pollenfilterwechsel.pdf
    561,2 KB · Weergaven: 365

Adoks

Senior Member
Onder het dashboard kastje inderdaad. Als ik me het goed kan herinneren heb je niet eens gereedschap nodig.

Figaro75

Senior Member
Perfect, dat gaat helemaal goed komen.
Had al bij de voorruit vanuit de motorruimte gekeken maar kon daar niets vinden.
Daar zat die steeds bij mijn Peugeot's.

aiva tco adoks

Forumguru
Misschien een idee om een geur op het filter te spuiten zodat het lekker ruikt in auto.
Of zou zoiets slecht zijn voor het systeem???

Spaced

Senior Member
Of zou zoiets slecht zijn voor het systeem???
Denk niet dat het echt zal bijdragen aan de levensduur. Daarbij "verwaaien" normale parfums/geurtje ook vrij snel, en blijft er achteraf een naar (chemisch) luchtje hangen (is mijn ervaring)...

Overigens heb ik als antidote voor de natte hond die wel eens achterin zit wel zo'n Airwick geval hangen :)

Spaced

Senior Member
Ik heb 'm achter tussen de voorstoelen hangen, zie je niet als je er inzit (buiten de personen die achterin zitten, maar die heb ik dus nooit). Ik ben ook tegenstander van zooi die in het zicht hangt (tomtom's, parrots, telefoonhouders, geurverspreiders en dat soort meuk)...

ertromp

Forumguru
Bestelnummer interieurfilter

1K0 819644B (bij Skoda maar is ook bij een VW dealer te krijgen)
Dit is een "normaal" filter zonder koolstof afwerking.
Koolstof neemt een stukje schadelijke stoffen/geuren weg maar is een stuk duurder.

Bijlagen

• Interieurluchtfilter Skoda_02.pdf
    106,8 KB · Weergaven: 108

Monteurtje

Forumguru
1K1 819 653 B Dat is een koolstoffilter. Maar die houdt niet de stinkende geur van de airco weg. Want dat zit na het filter.

Koolstof neemt een stukje schadelijke stoffen/geuren weg maar is een stuk duurder.
mijn ervaring is dat dit stuk duurder ca €10,- verschil is. voor origineel.
bij autoparts online is het verschil ca €2,-.
of wel het koolstof filter kost daar €8.63

Bovenaan Onderaan