Jonker: Skoda Fabia 1.4 16V Elegence (2000)

Jonker

Lid
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum en heb me al voorgesteld in het Meet en Greet-forum, nu is het tijd om mijn Fabia voor te stellen.

Hoe viel de keuze op een Fabia....

Ik reed voorheen dagelijks al jaren Golf 2, ideale auto waar ook veel zelf aan te onderhouden is. Mijn laatste Golf 2 was een fijne 1.8 uit 1990. Die heb ik van juni 2006 tot mei 2013 als dagelijkse auto gehad en van 138 000 km naar 265 000 km gestuurd.

DSC02724.jpg

In maart 2013 kon ik de Skoda Fabia (met 177 000 km op de teller) van mijn zusje overnemen. Zij had hem al sinds 2004 in bezit. Ik kende de auto al en wist dat er altijd netjes mee omgegaan is. De prijs was zacht dus de keuze was snel gemaakt. De Golf begon toch echt wel op te raken en het was tijd voor een iets jongere auto.

Plaatjes na aanschaf:

Het betreft een Fabia 1.4 16V Elegance uit 2000. Vrij luxe uitvoering inclusief stoelverwarming, heerlijk in de winter...

Ik heb onderhoud aan de Fabia uit laten voeren, maar naast het reguliere onderhoud niet echt schokkende dingen gehad.

Afgelopen maart is de Fabia grondig gepoetst:

Ook is het afdekplaatje op de pook vervangen:

Voor:

Na:

Al met al een fijne auto. Er staat nu 232 000 km op de teller en hij gaat vrolijk door.

Wel heb ik wat problemen met de airco, maar daar zal ik een ander topic voor openen!

Cordoba

Forumguru
Zo te zien lichtmetalen zomervelgen, en stalen wintervelgen?

Ik ben benieuwd hoe je de ruimte van de Fabia hatchback ziet ten opzichte van de Golf (ik gok dat het elkaar weinig ontloopt). In elk geval wel de net iets pittigere 100 pk versie, en met het wat lagere gewicht van de hatchback wil dat goed vooruit zonder een snelheidswonder te zijn.

Jonker

Lid
Inderdaad lichtmetalen zomervelgen en stalen wintervelgen, al heb ik daarvoor inmiddels al wel originele wieldoppen gescoord. Qua ruimte ontlopen de Golf en Fabia elkaar niet zoveel en 9 van de 10 x zit ik er alleen in :).

turboturbo

Forumguru
Hè grappig ik zie dat de dakgoot sierstrippen bij jouw Fabia in kleur van de lak meegespoten zijn.
Zal met de luxe uitvoering te maken hebben?

Bij mijn grijze Fabia zijn ze mat-zwart.....

En zijn jouw stoelen velours bekleed? Hoe bevalt dat?

CDK

Forumguru
nette wagen en in deze uitvoering zie je ze niet veel, veel plezier er mee!

milanseegers

Forumguru
Mooie wagen! Zelf heb ik, voordat ik mijn huidge auto kocht, een testrit gemaakt in een mooie Elegance uitvoering met dezelfde beige bekleding. Ik moet zeggen ik vind het chique!
Jammer dat die auto zeer ernstig naar links trok, anders had ik hem gekocht :pieker:

Jonker

Lid
Hè grappig ik zie dat de dakgoot sierstrippen bij jouw Fabia in kleur van de lak meegespoten zijn.
Zal met de luxe uitvoering te maken hebben?

Bij mijn grijze Fabia zijn ze mat-zwart.....

En zijn jouw stoelen velours bekleed? Hoe bevalt dat?

Die dakstrippen in kleur zal inderdaad met de uitvoering te maken hebben, wat ik dan wel vreemd vind is dat de klinken gewoon zwart zijn i.p.v. meegespoten. De stoelen zijn niet bellers, gewoon stof. Het lichte interieur is wel besmettelijk, maar ik ben vrij zuinig op de auto en heb dus niet snel vlekken. Interieur is wel met droogijs gereinigd toen ik de auto net had, dat was wel nodig! :)

Joske

Forumguru
Chique voiture :thumbsup:

wat is het kaartje dat op de vierde foto aan de linkse stengel aan het stuur hangt?

Bovenaan Onderaan