Koplamp probleem

Bako

Nieuw lid
Bij het vervangen van een defect dimlicht van de koplamp is dat plastic reflector ding, dat aan de binnenkant van de lamp zit vóór het lampje, los geraakt van het schroefje en ligt nu los in de koplamp. Omdat je de koplamp niet kan open maken, is hier praktisch niet meer bij te komen. De dealer zegt dat er waarschijnlijk een hele nieuwe koplamp-unit besteld moet worden daar dit niet meer te repareren is. Beetje gek toch, dat je voor een zo'n los gevalletje, meteen een nieuwe koplamp moet kopen. Heeft iemand hier ervaring mee?

LenK

Forumguru
Zie je het schroefje? Kun je het dan niet naar een punt laten rollen zodat je voorzichtig er met een magnetische schroevendraaier bij kunt.
Als het ergens onzichtbaar achter het plastic zit, is het dan een ramp dat het blijft zitten? Beetje idioot om een nieuwe unit te moeten kopen.

Gieliovd

Forumguru
worthless_thread_without_pics.gif

Ronnie

Forumguru
Ik zou de koplampunit er even uitschroeven, even een beetje schudden, komt ie er vanzelf wel uitvallen....

Roco

Lid
Ik heb industrie krachtlijm en als je daarmee iets aanraakt, zit het vast.
Misschien wil secondenlijm ook ???
slangetje van aquarium kopen en afsluiten met plastic doppie of zo'n pinnetje van het spel Mastermind?
druppie lijm erop en plastic schildje vastpikken.
leuk werkje voor op de keukentafel met een koppie chocomel.

Bako

Nieuw lid
Bedankt voor jullie input.
Het is helaas niet zo makkelijk als het lijkt:
Het uiteinde van het interne lamp kapje zit dus vast met een schroefje.
Dit schroefje bevindt zich onder de ingang van het lampje.
Het beugeltje dat het lampje op zijn plaats houdt, moet (volgens boekje) onder dit schroefje vast zitten.
Dit was bij mij niet het geval en heb het schroefje een paar slagen losser gedraaid om de beugel er onder te plaatsen.
Het interne kapje liet toen los (dit zat al zeer los) en het schroefje ook.
De enige grip dat het schroefje dus heeft, is het uiteinde/bevestigingspunt van het kapje. En omdat het kapje ín de koplamp ligt, is het haast niet mogelijk om het uiteinde op zijn plaatst te krijgen, tegendruk te geven en vast te schroeven. De dealer kan hier niets aan doen en zegt "dat zonder dit kapje je tegenliggers niet blij zullen zijn met je verlichting".
Dus een tip voor andere prutsers: niet aan het schroefje komen dat onder het lampje zit!
Dit kost je nl een compleet nieuwe koplamp-unit :shocked:.

LenK

Forumguru
Nu wordt het wat duidelijker. In eerste bericht had je het alleen maar over een schroefje.
In productie zal dat kapje ws wel vóór het dichtlijmen van de unit geplaatst worden.
Je argument dat het kapje voor je aan het klussen ging niet goed zat zal door de dealer wel afgeserveerd worden.
En zonder kapje rijden zal ongetwijfeld tot verblinding lijden, want het gaat ws over het kapje dat over de dimlicht lamp zit.
Wellicht kun je aan een gebruikte unit komen.
Bij mij was de beugel die de lamp in de unit drukte nogal gammel bevestigd. Ben ik maar heel voorzichtig mee omgegaan. Bleef gelukkig zitten.

Bako

Nieuw lid
...In eerste bericht had je het alleen maar over een schroefje...
Nee hoor, in mijn eerste bericht heb ik het meteen al over: "dat plastic reflector ding, dat aan de binnenkant van de lamp zit vóór het lampje, dat is los geraakt van het schroefje" :winkie:.
Maar goed, bij mij zat die beugel dus ook zeer gammel bevestigd, vandaar dat ik hem wilde vastzetten onder het schroefje...
Geen goed plan dus, of i.i.g. niet zelf doen, want als de dealer het verprutst is het zijn probleem. Nu kost het mij ca 250,00.

Falcon

Donateur
Wat ik trouwens onterecht vindt. Want in mijn optiek heb je recht op garantie hierin. Dit is niet wat je verwacht van een auto die 4 jaar oud is. Dit is een fabricagefout waar mee de dealer gewoon onder RMA naar de fabriek kan stappen.

Ik zou hier nog maar eens even over hebben met de dealer.

Roco

Lid
1 kun je het schotje dan niet popnagelen?
2 kun je geen extra gaatje boren in de achterwand? ik weet nl niet welk materiaal dit is. iets om meer grip te krijgen op kapje oid

in ieder geval is de unit dus "ter ziele".......nou, dan was ik er snel klaar mee.
dan ga ik boren en lijmen
zoals gezegd..industrie krachtlijm lijmt iets echt vast, ook zo'n kapje. Als je het maar op z'n plaats kunt drukken, en dat hoeft niet eens hard. heb je geen schroefje meer nodig.

desnoods haalde ik het glas los van de unit, want dat kun je weer lijmen. (maar krijg je het los....?)

tjonge..dit is wel balen zeg.
succes ermee !

Roco

Lid
ja...maar , wellicht snap ik het niet goed...je hebt toch een opening waar de lamp doorheen gaat...Kun je daar dan niet doorheen , ding vastlijmen aan jouw stokkie en terugtrekken tegen de reflector en daar vastlijmen?/

Bovenaan Onderaan