Ja, en?
Wat had je dan verwacht?
Met alle respect en hoe vervelend ik het ook voor je vind, het gaat hier wel om een 7 jaar oude auto. En net als bij mensen geldt ook bij auto's dat ouderdom met gebreken komt. Niet alleen bij Skoda, maar bij alle auto's.
Bij de Renault Clio van mijn vrouw (ook 7 jaar oud) begint de lak op de achterklep te barsten. En net bij het uitlaten van de hond heb ik eens bij wat andere auto's van ongeveer dat bouwjaar gekeken.
Bij velen begint de lak inmiddels wat ouderdomsverschijnselen te krijgen.
Nogmaals, heel vervelend, maar het hoort bij het ouder worden.
Nog even een uitspraak van de geschillencommissie opgezocht (nr 98.0016):
De oorzaak van het afbladderen is niet komen vast te staan. Op zichzelf kan niet worden uitgesloten dat de oorzaak inderdaad gelegen is in een gebrek van de laklaag zelf, doch concrete aanwijzingen daarvoor zijn er niet. Een eenduidige externe oorzaak kan ook niet worden aangewezen, maar is evenmin uitgesloten. …. Bij gebreke van een eenduidige oorzaak kan niet gezegd worden, dat het enkele feit dat de lak (reeds) na ruim vier jaar afbladdert, tot de conclusie moet leiden dat de auto in dit opzicht niet voldeed aan de redelijkerwijze daaraan te stellen eisen, zodat de ondernemer geacht zou moeten worden te zijn tekortgeschoten.
Commissie: Voertuigen