Ledjes voor dagrijverlichting

rutgerm

Senior Member
Jullie hebben even niet zoveel van mij gehoord. Mijn vrouw rijdt vooral in de Skoda en ik in testauto's. Na de Skoda Octavia III een Renault Grand Scenic en nu een Fiat 500S cabrio.

Maar nu toch weer een klusje gedaan met mijn trouwe Octavia.
Ik vond de standaard gele lampjes niet zo goed passen bij de xenon. Dus een paar ledjes gekocht. Kunststof bumperdelen loskrijgen had ik professionele hulp bij nodig overigens. Wat zat die rommel vast!
Maar nu rijd ik dus rond met een paar fancy Led-lampen. Stadsverlichting moet eigenlijk ook nog.

Besteld bij Leddel: BA15S 26 SMD 6-18V LED met met 3de generatie canbus voor €24,95.

Mijn bluetooth streaming heeft overigens wel opeens kuren. Die komt alleen nog maar binnen over het rechterkanaal. Heel irritant. Radio, HDD en dergelijke doen het wel gewoon over alle speakers. Iemand een tip?

IMG_6715klein.jpg

Neptukker

Forumguru
Prima mod. Bij jou was het dus plug and play en hoefde je de polairiteit van de draden niet om te wisselen. Opmerkelijk dat dat willekeur lijkt bij Skoda (ik heb dezelfde lampen en moest de polairiteit omwisselen).

@Neptukker , bij mijn beschrijving van de ledlampjes ook die van leddel komen staat bij dat de lampen een plus en min kant hebben , dat is in mijn ogen toch simpel het lampje omdraaien . Of bedoel je dat ook , ik moet ze immers nog monteren

EdK

Forumguru
in sommige gevallen kun je inderdaad de lamp omdraaien zoals bv met de T10 lampvoet
maar er zijn ook ledlampen met voet die er maar op één manier ingestoken kunnen worden en dan zul je toch de draden om moeten steken in stekker

Neptukker

Forumguru
@Neptukker , bij mijn beschrijving van de ledlampjes ook die van leddel komen staat bij dat de lampen een plus en min kant hebben , dat is in mijn ogen toch simpel het lampje omdraaien . Of bedoel je dat ook , ik moet ze immers nog monteren
Vraag me niet hoe het technisch exact zit maar hou er rekening mee dat de lampen het niet kunnen doen dankzij verkeerde polariteit. Mocht je ze niet aan de praat krijgen dan weet je de oplossing.

rutgerm

Senior Member
Plug and play was het in mijn geval. Had nog niets gelezen over polariteit omdraaien, anders had ik ook mooi die lampjes niet besteld.

ertromp

Forumguru
En blijkbaar ook geen melding lampen defect. Dat wil ook sterk verschillen tussen de diverse O2's ondanks dat aangegeven wordt dat de lamp CAN bus gereed is

Noord26

Forumguru
Prima mod. Bij jou was het dus plug and play en hoefde je de polairiteit van de draden niet om te wisselen. Opmerkelijk dat dat willekeur lijkt bij Skoda (ik heb dezelfde lampen en moest de polairiteit omwisselen).

Je kan ook het LEDje dan omdraaien ipv de draadjes.

Happyman

Forumguru
Staat goed die LED verlichting. Ik ga ze binnenkort ook maar aanschaffen. Ik vervang ook gelijk maar de stadslichten denk ik.

Heeft bluetooth streaming dan wel gewerkt? Bij mij gaat het geluid ook alleen maar over de rechterkant. Maar dat schijnt iets met de bekabeling te maken te hebben. Je moet dan het 1 en ander doorlussen van de carkit naar de Columbus. Ik ga het maar even op een andere manier proberen. Ik heb een bluetooth adapter besteld die ik in de aux aansluiting kan prikken.

Happyman

Forumguru
Ik heb vandaag ook de LED'jes besteld. Ik heb maar meteen de stadslichtledjes meebesteld. Foto's volgen als ze er in zitten. Ben benieuwd, ook of ik + en - moet omdraaien.

rutgerm

Senior Member
Net even geprobeerd om de stadslicht ledjes te vervangen, maar ik heb xenon en in het boekje staat niet hoe je dat te lijf moet. Dus eerst maar eens even op het forum op zoek hoe dat moet.

Happyman

Forumguru
Ik heb ook Xenon en zelf de stadslichten vervangen. Het is erg simpel. Gewoon de koplamp uit de auto halen zoals in het boekje beschreven staat.

Vervolgens schroef je de 2 torqschroeven los van de balast. Deze kan je hierna makkelijk lostrekken. Dan verwijder je de xenonlamp door deze eerst een slag te draaien. Hierna kan je bij de houder van de stadslicht komen.

Inbouwen gaat in omgekeerde volgorde.

Bovenaan Onderaan