Michel, misschien toekomstige Skodarijder

Middag

Forumguru
Goedendag allemaal,

Even voorstellen, omdat dit op prijs wordt gesteld. Een praatje pot etc. altijd goed!

Ik ben Michel, 37 jaar jong en Country Manager / Aftersales Manager Benelux bij een Telematicabedrijf. Vanwege mijn functie zit ik veel op de weg en glijden de km's in korte tijd onder mij door.

We hebben 2 kids (8 en 7). Mijn hobby's zijn: Auto's en dan met name oude (ik heb een oude 911 Targa), zeilen en erop uit met het gezin.

Op dit moment rij ik een Audi A3 Sportback van 12-2013 1.6TDI Ultra (14% bijtelling). Helaas zal deze rond mei dit jaar de 200.000 gaan aantikken en dan moet de auto terug naar de leasemaatschappij. Ik ben nog twijfelende om deze auto over te kopen zodat mijn vrouw hiermee kan gaan rijden. Dit ter vervanging van haar 2004 A4 Avant 2.0FSI met inmiddels 335.000km.

Goed.. nu dus weer een keuzemoment. Vanwege de functie welke ik bekleed, moet ik met een representatieve auto voor komen rijden, daarnaast is het rijgedrag erg belangrijk. De shortlist op dit moment is: BMW 320D ede Touring, Skoda Superb HB 1.6TDI DSG of de Skoda Superb Combi 1.6TDI DSG. Een Audi A3 Sportback doet ook nog mee, maar wil toch wel weer wat anders. Daarnaast kost een beetje A3 zomaar 42.000 euro en hierover 21% bijtelling, tegenover 14% nu. Op de een of andere manier voelt dat raar.

Goed.. ik heb me dus geregistreerd omdat ik wat vragen heb nav wat proefritten met de Superb. Mocht het een Skoda worden, dan zal ik vast nog wel wat meer posten!

Have an A1 day!

Cordoba

Forumguru
Welkom Michel, en succes met je keuze. Ik ben benieuwd welk bouwjaar je Targa is (ben persoonlijk een fan van de 911's uit eind jaren zeventig, en de targa is een mooie praktische mix tussen cabriolet en vast dak.)

Middag

Forumguru
Hi, de Targa is van 1982. Een 911sc dus. Europees model met 204pk (in 1982 was dat heul veul!)

Helaas staat de Porsche te koop. De prijzen zijn zo achterlijk gestegen en mijn gevoel zegt dat die oldtimerbubbel binnenkort barst. Dus nu cashen en misschien later weer kopen.

Bovenaan Onderaan