Mijn 'groene' rode O3 combi

Dnet

Senior Member
Het was even wachten, maar afgelopen vrijdag kon ik hem ophalen. De eerste die de dealer had besteld/gezien in deze kleur :)

Skoda Ocatavia III Combi in Rio Red, 1.6 TDI greenline businessline.

Extra opties:
- DAB
- Licht pakket
- Columbus upgrade
- Trekhaak
- Sunset

De eerste 300 km zitten er al op, maar wat een heerlijke auto, top! Door alle positieve reacties op de verlaging door @Antera, zit ik te denken deze misschien ook een keer laten doen in de toekomst.

1_zps9714fa62.jpg

2_zps08c5dbc2.jpg

3_zps681aa9fd.jpg

5_zps294dbaa8.jpg

6_zpsde5d0b4d.jpg

4_zpsabcc8c03.jpg

Dnet

Senior Member
Bedankt, ben er erg blij mee. Probleempje gehad met de comfort sluiting van het bestuurders raam, maar dankzij het wat tips hier opnieuw kunnen inleren... opgelost :).
Tot nu toe ook nog geen last van een bokende achteras of te veel water over de zijruit, neem aan dat ik dat intussen wel had moeten merken.

CDK

Forumguru
Weer eens een ander kleurtje, netjes! Gefeliciteerd, veel plezier en veilige kilometers toegewenst!

CharlesTucker

Forumguru
Hele mooie kleur, staat 'm goed. Ik heb deze kleur een keertje eerder gezien in het echt op een Octavia, ergens vorige week in Zaltbommel, zag er erg goed uit. Veel plezier met de auto!

Cordoba

Forumguru
Fraaie kleur, ik krijg uit de foto's de indruk dat de kleur het midden houd tussen cognackleurig en rood metallic. Het enige nadeel van deze kleur: het rood van de achterlichten en reflectoren komt minder fraai uit.

Pendragon

Donateur
Heel mooi! Mooie kleeur ook! Verlaging zou ik zeker doen! minder vind ik de trekhaak, maar dat vind ik altijd.

Dnet

Senior Member
@Cordoba De achterlichten komen in de foto inderdaad niet zo goed uit, het kleur verschil is in het echt beter. Die reflectoren hadden eigenlijk wel een ander kleurtje gemogen, mag een ander kleurtje eigenlijk? Of is dat zo'n regeltje?

@Pendragon behalve dat ik vaker een aanhangwagentje erachter heb hangen, hebben ze bij een vorige auto zonder trekhaak tot 2x toe in de achterbumper gezeten met de trekhaak van de tegenpartij... En 2x geen briefje :cry:.

Cordoba

Forumguru
Achterreflectoren moeten volgens mij per definitie rood zijn.

En wat het ontbrekende briefje betreft: ik geloof niet dat zo'n briefje de schade tegenhoudt.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Dnet

Senior Member
Zat eigenlijk meer te denken aan donker rood of iets dergelijks.

Haha, das waar, briefje is alleen achteraf om de pijn te verlichten. Maar aangezien er voor de rest geen lak overdracht te zien was neem ik aan dat een vaste trekhaak voor een net iets grotere buffer zorgt.

Pendragon

Donateur
@Dnet, het is ook alleen mijn mening hoor :) Ik heb alleen bij mijn vorige auto een afnembare trekhaak gehad en ik heb hem nooit gebruikt.

Dnet

Senior Member
Ja, op de auto van mijn vriendin zit ook gewoon een afneembare :-), voor sporadisch gebruik is dat prima.

Antera

Donateur
mooi kleur nog niet eerder gezien. Verlagen zal de ride nog mooier en leuker maken. En nog even de TSC aan laten zetten want die zal vermoedelijk niet aan staan zoals bij allemaal. Kan ik eventueel ook meteen doen als je wilt verlagen

laagvlieger

Forumguru
Mooie auto hoor! Hopelijk mag je hier veel plezier aan beleven. En zo te zien heb je al heel wat auto's gehad de voorbije jaren! Ga je de Octavia wat langer houden? :D

Dnet

Senior Member
Dat is wel het plan ja... de Jetta en de Mégane van afgelopen jaar zijn voorloopauto's ;)

Bovenaan Onderaan