Mijn Octavia Combi 2010

Draxoj

Lid
Hallo Allemaal,

Ik had beloofd foto's te plaatsen als ik de auto had opgehaald. Bij deze belofte maakt schuld. Gisteren de auto op gehaald. Ik moest direct wel een stukje rijden. Rijdt heerlijk. Toch wel een stuk stiller dan mijn oude v50. Van alle gemakken voorzien. Wel ging direct het lampje aan van de bandenspanning. Waarschijnlijk omdat hij net van de winterbanden afkomt. Heb de banden gecontroleerd en zag niks geks. Dus gereset en nu hopen dat het weg blijft.

Bijlagen

• Skoda 1.jpg
    Skoda 1.jpg
    700,3 KB · Weergaven: 100
  • Skoda 2.jpg
    Skoda 2.jpg
    849,9 KB · Weergaven: 99
  • Skoda 3.jpg
    Skoda 3.jpg
    664,8 KB · Weergaven: 95
  • Skoda 4.jpg
    Skoda 4.jpg
    914,7 KB · Weergaven: 96
  • Skoda 5.jpg
    Skoda 5.jpg
    675,5 KB · Weergaven: 96

Kempes

Forumguru
Mooie auto hoor!

Heb je wel de lichtschakelaar met 'auto' stand? Deze heb je namelijk wel nodig voor coming home en bochtenverlichting..

Kempes

Forumguru
Dan moet je eerst even zeker weten of de bedrading aanwezig is in jouw auto!

Knop op 0 zetten en indrukken, dan ongeveer een halve centimeter naar rechts draaien richting het symbool met de 2 lampjes, ergens tussen die twee standen kun je de schakelaar naar je toe trekken en haal je hem er helemaal uit. Aan de schakelaar zit de volgende bedrading:

full

Als je die paarse draad erbij heb zitten (hoort op positie 2 van de stekker te zitten, nummertjes staan op de stekker als je hem lospeutert zichtbaar) hoef je alleen de nieuwe schakelaar te plaatsen en dan kun je de auto met een laptop (laten) programmeren... ik heb afgelopen vrijdag het volgende aan laten zetten (voor de rood gemarkeerde heb je de 'auto' knop nodig):

Auto functie verlichting
Bochtverlichting
CH / LH

CH / LH via mistlampen
Waarschuwingslichten aan bij noodstop
Achterlichten aan tijdens drl

Needle sweep
Auto-Lock
Auto-Unlock

In mijn topic staat ook de schakelaar met het artikel nummer:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/ralphs-octavia-ii-2010-fl-combi.26743/

Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
Dan moet je eerst even zeker weten of de bedrading aanwezig is in jouw auto!

Knop op 0 zetten en indrukken, dan ongeveer een halve centimeter naar rechts draaien richting het symbool met de 2 lampjes, ergens tussen die twee standen kun je de schakelaar naar je toe trekken en haal je hem er helemaal uit. Aan de schakelaar zit de volgende bedrading:

full

Als je die paarse draad erbij heb zitten (hoort op positie 2 van de stekker te zitten, nummertjes staan op de stekker als je hem lospeutert zichtbaar) hoef je alleen de nieuwe schakelaar te plaatsen en dan kun je de auto met een laptop (laten) programmeren... ik heb afgelopen vrijdag het volgende aan laten zetten (voor de rood gemarkeerde heb je de 'auto' knop nodig):

Auto functie verlichting
Bochtverlichting
CH / LH

CH / LH via mistlampen
Waarschuwingslichten aan bij noodstop
Achterlichten aan tijdens drl

Needle sweep
Auto-Lock
Auto-Unlock

In mijn topic staat ook de schakelaar met het artikel nummer:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/ralphs-octavia-ii-2010-fl-combi.26743/

wat een info :yeehaa::thumbsup:

punicajack

Actief lid
Erg chique die witte kleur, dat wordt poetsen ;). Ik heb hetzelfde probleem, zwart is ook verschrikkelijk besmettelijk.
Ik denk dat we ook dezelfde uitvoering hebben, ik vind em fantastisch dus ik denk dat het bij jou ook wel goed gaat komen:D.

Veel plezier ermee:jaja:

Edit: Ik zie dat je in het andere topic sprak over een elegance businessline. Toen wij onze Octavia bekeken stond hij geadverteerd als een Ambition businessline, maar de verzekering zei een Elegance. Was nog best een discussie omdat de administratie nog best wat aanrommelt met die namen.

De Elegance businessline heb ik zeker niet omdat ik geen xenon verlichting heb, geen elek. inklapbare spiegels en achterbank ramen zijn ook niet elektrisch. Dus dat zit er bij jou wel op dan?

Laatst bewerkt:

Draxoj

Lid
@Kempes Bedankt! Met deze info ga ik binnenkort mee aan de slag. @punicajack Ja ik heb hier hetzelfde hoor. Denk dat we spreken over een ambition businessline. Ik heb ook al die luxe die je noemt niet. Ik heb hem ook verzekerd als ambition. Maar luxe zat voor mij hoor. Wat een bak!

Draxoj

Lid
En helaas het eerste weekendje weg mag de octo direct terug met de sleepwagen. Injector 1 kapot. Verloor in een keer vermogen en liep heel onregelmatig. Anwb erbij. Niet meer verder rijden. Gelukkig garantie! Hopen dat het hier voorlopig bij blijft!

Bovenaan Onderaan