Montage armsteun met opbergvak

wouter-1303

Senior Member
Hallo,

Afgelopen december heb ik een armsteun gekregen voor in de Skoda Octavia II
Deze is besteld bij Superskoda.com http://www.superskoda.com/octavia-i...e-armrest-for-cars-without-jumbo-box-martinek
In de doos zaten een paar doppen en onderop de armsteun zit dubbelzijdig tape.
o2-loket6.jpg

Helaas zat hier een Tsjechische montage instructie bij. Is er iemand die deze armsteun ook heeft in zijn/haar octavia en mij kan uitleggen hoe deze gemonteerd moet worden?

dirkkroneman

Forumguru
Plaatjes zeggen niet genoeg? Anders manual hier ff plaatsen. Zijn wel een aantal leden die het kunnen vertalen voor je. Zoals @eriktv bijvoorbeeld (tenminste dat dacht ik toch?)

wouter-1303

Senior Member
Er staan geen plaatjes op in de instructies :tongue:
Zal het documentje inscannen vanavond en hier proberen te plaatsen.
Anders ontkom ik er niet aan om het inderdaad in te typen in google translate...

wouter-1303

Senior Member
Ik heb het ingescand, helaas kan mijn scanner software geen tekst omzetten zodat ik het in google translate kan gooien.
Iemand die het kan vertalen voor mij? Dan kan ik ook mijn armsteun monteren en genieten van meer comfort.

Bijlagen

• scannen0001.pdf
    592,6 KB · Weergaven: 27

wouter-1303

Senior Member
@Joske ik heb ze al gemaild voordat ik hier de vraag had gepost. Ik kreeg het antwoord dat ze alleen een verkopende partij zijn en dus geen Engelse vertaling hebben.
Matinek heb ik ook gemaild, gezien zij de producent zijn, alleen heb ik daar nog geen antwoord van gekregen.

@Rallye, Bedankt voor het meezoeken. Deze links en filmpje gaan over de originele Jumbo box van Skoda, hierbij moet je vanaf de asbak tot achter de handrem vervangen. De box die ik heb moet je monteren bovenop de bestaande bak.

Ik hoop dat iemand me kan helpen met de vertaling, zou jammer zijn als ik onnodig gaten ga bore terwijl dit niet nodig is.

Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
@wouter-1303 ik was een tijdje niet op het forum, hier alsnog de vertaling:

Opklapbare armsteun

De opklapbare armsteun is bedoeld voor de Skoda Octavia II en fungeert als praktische aanvulling op het interieur van het voertuig. Hij is gemaakt van de materialen ABS, PSH en PE en wordt bevestigd met schroeven.

De armsteun is tegenwoordig niet meer voorzien van de toelatingskenmerken ATEST, 8-SD, 0658 en typenummer, omdat dit niet meer verplicht is voor onderdelen voor een auto-interieur. Het type, typenummer, logo en de naam van de fabrikant zijn aangebracht aan de onderzijde.

Montagehandleiding:

Demonteer het pennenbakje uit de middenconsole en plaats de armsteun op het achterste deel van de middenconsole. Druk de armsteun voorzichtig aan en boor met een ø6mm boor zes gaten in het onderste deel van het paneel dat het achterste deel van de middentunnel afdekt. Maak de gaten aan beide zijden gelijk verdeeld over het voorste, middelste en achterste deel van de armsteun. Rond de montage af door het aanbrengen van de plastic houdertjes.

Onderhoud:

De armsteun heeft geen specifiek onderhoud nodig, verzorg hem als de rest van het interieur. Ontvetten kan met gangbare schoonmaakmiddelen op alcohol- en benzinebasis.

Garantievoorwaarden:

Op het product zit twee jaar garantie, die de klant bij de producent kan claimen.

Waarschuwingen:

Max. 25 kg belasting, max. 70’C, advies om pas te monteren na het aflopen van de garantietermijn van de auto en nog wat logische zaken

Tijdens de montage kom je er wel achter hoe goed mijn Tsjechisch is ;), ben benieuwd naar foto's. Best spannend om gaten in je interieur te boren

wouter-1303

Senior Member
@eriktv , bedankt voor je vertaling ;) je bent mijn held van vandaag :D
Eens kijken of ik van het weekend tijd heb, moet namelijk nog een ABS sensorschijf schoonmaken :cry:

wouter-1303

Senior Member
Zoals gister avond beloofd het resultaat. Op de foto vanaf de bijrijdersstoel zijn de montagedopjes goed te zien. Gelukkig is dus alleen door de flitser en in het echt bijna niet te zien.
Testrit was ook zeer geslaagd :D

Bijlagen

• IMAG0049k.jpg
    IMAG0049k.jpg
    194,6 KB · Weergaven: 52
  • IMAG0051k.jpg
    IMAG0051k.jpg
    252,6 KB · Weergaven: 44

wouter-1303

Senior Member
Thanx, nu maar eens bedenken wat de volgende update wordt...
Ik wil een hoop, maar het budget is maar een zandkorrel helaas :cry:;)

wouter-1303

Senior Member
@SuperBeeb , een bontje om het stuur...net niet helemaal mijn ding :nono::D
Misschien eerst maar eens een busje verf bestellen en hier en daar wat zaken in de kleur van de auto zetten.
Ik zat te denken aan de plastic cover rondom de radio en de chrome rand om de grill....

Wil nog een hoop, maar ja, heb ook nog een VW Kever 1303 uit 1973 staan die ooit nog een keer af moet:dankje:

Bovenaan Onderaan