Nieuw in The house!

hoy hoy,

Ik ben Houtmeyers Michael , ik heb mezelf enkele weken geleden een Skoda fabia I 1.9SDI uit 2003 aangeschaft om naar men werk te kunnen rijden. Wat is het een fijn wagentje! Voor maar een 47kw te zijn rijd hij als een trein. Hij heeft 290500 km op de teller. Heb zelf 7jaar bij Citroën gewerkt, dus ken wel wat van sleutelen aan een auto.

Zelf heb ik enkel nog maar de remblokken en schijven voor,uitlaat en kabelbundel van de trekhaak ervan vervangen omdat deze toch wel in slechte staat waren.

Aangezien Skoda voor mij toch wel een nieuw merk is waaraan ik nog niet heb gewerkt,hoop ik via dit forum met jullie feedback en hulp toch wat aan dit wagentje te kunnen werken.

Grts Michael

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Welkom Michael. Heb je de hatchback? (gezien je 'm redelijk vlot vindt), of toch de combi of vrij zeldzame sedan versie? Veel zaken kun je gewoon uitwisselen met andere merken van het VAG-concern. Kijk maar eens in het topic van mijn auto, om te zien wat er onder andere mogelijk is. (topic staat in mijn handtekening onder aan mijn posts)

(aangepast doordat ik even over het 'diesel' heen gekeken had, bedankt voor de correctie @Rallye )

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Een 1.9 SDI is toch een gewone VAG-motor, net als alle diesels in Skoda's? Die motor zat ook in veel Caddy's toch (en Polo's en Golfs)?

Welkom Michael. Heb je de hatchback? (gezien je 'm redelijk vlot vindt), of toch de combi of vrij zeldzame sedan versie? Veel zaken kun je gewoon uitwisselen met andere merken van het VAG-concern. Kijk maar eens in het topic van mijn auto, om te zien wat er onder andere mogelijk is. (topic staat in mijn handtekening onder aan mijn posts)

(aangepast doordat ik even over het 'diesel' heen gekeken had, bedankt voor de correctie @Rallye )
Hoy Cordoba, ja idd de hatchback. Ik wil nu niet zeggen dat het een spurtbom is :-), Maar voor een auto met maar 47kw vind ik dat hij lekker rijdt.

Bovenaan Onderaan