Nieuw kaartmateriaal.

leo442

Forumguru
Vanaf nu zijn de nieuwe kaarten te downloaden voor de Amundsen en Columbus. Versie P88 NT Q3-13.

leo442

Forumguru
Ik ben het nu aan het downloaden , en ik zie echt P88 NT Q3.13.

Navikarten Update Q3 2013 - 2014/2015 verfügbar
Ab sofort ist das neue Kartenmaterial für die beiden Navis verfügbar. Die Dateien werden als Q3-2013 (vorher Q1-2013) bezeichnet. Nach der Installation erscheint als Version 2014/2015

Offizieller Download und Installationsanleitung unter
www.navigation.com

Die Ladezeiten werden sehr hoch sein sobald mehrere es runterladen. Gestern brauchte ich für 5.6GB (Amundsen) ca 2 Std. Das wird ab heute länger dauern.
Bei Columbus sind es ca 17GB!

Diskussion darüber
Kartenupdate für Columbus2 1/13

leo442

Forumguru
Ik heb vanochtend de eerst 10 delen gedownload P88 NT Q3.13.
Ik wil nu de laatste 7 delen downloaden en krijg nu ook P78 1.13:sterretjes::sterretjes:.

Laatst bewerkt:
D

Deleted member 13589

Ik zie alleen nog maar de Q1.13, waar hebben jullie dan die Q3.13-versie gezien?

RVST

Lid
Ook ik was enthousiast begonnen met downloaden :yeah:om er dan achter komen dat de gratis updates alleen voor de MIB Amundsen bedoeld zijn :mad:. Onbegrijpelijk dat de leverancier de oudere systemen in de kou laat staan, zeker als je bedenkt dat je voor een update belachelijk veel geld kwijt bent.:sterretjes:

RoelF

Forumguru
Je was er snel bij @leo442
Het lijkt er op dat ze de update weer even teruggetrokken hebben.
Voorlopig maar eens goed in de gaten houden. :)

@paulbouten Dat uitpakken zal alleen werken wanneer je alle delen hebt, en dan zal, wanneer je met het eerste deel begint, 7zip eerst checken of je alle delen hebt, en dan alles uitpakken en aaneenplakken.
Als je daaraan wilt beginnen, pak de files dan direct uit naar de SD card, dit geeft de betere kans op succes.
Good luck!

Bedankt voor de tip Peter! Weet jij toevallig of het een "grote" SD kaart moet zijn, of mag ik ook een micro met adapter inzetten. Je hebt dan SDXC i.p.v. SDHC.

RoelF

Forumguru
@paulbouten Als je de kaarten van de O3 Amundsen wilt updaten, zal je de originele meegeleverde SD-kaart moeten gebruiken. Een andere zelf gekochte SD zal niet werken met de Navi.

Edit: ik zie nu dat je de Columbus hebt. Dan kan je wel eigen SD's gebruiken voor de updates, mag ook met adapter.

Bovenaan Onderaan