Nieuwe auto is besteld en effe voorstellen

martijn v o

Forumguru
Beste mede-forummers,

Jawel de kogel is door de kerk.
De nieuwe auto is besteld.
Het wordt de superb 2.0 TDI 103 KW business
Het is model 1 want deze stond nog op voorraad.

Mijn naam is Martijn ben getrouwd 2 kinderen en woon in Amersfoort.

De nieuwe aanwinst is voor de zaak. Prive rij ik een Passat eveneens 2.0 TDI 103 KW highline business (en een passat 3BG en een motor sorry), dus motorisch weet ik al wat ik ga krijgen.

Budget technisch kon ik kiezen uit een octavia 1.6 diesel elegance business of de superb.

Heb ik goed gekozen??

Vriendelijke Groet,
Martijn van Oosterom

Wasmachineman

Forumguru
Tuurlijk goed gekozen ! Een S1 is ook een mooie wagen.
Zal wel wat verschil in prijs zitten tussen een O2 1.6 tdi en een S1 2.0 tdi ?
In elk geval gefeliciteerd en welkom op dit leuke forum !

van inkel

Forumguru
:aangenaam:Hoi Martijn welkom hier op het inmiddels (ik leest het net) 5 jarige forum.
Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt qua motorisering, ik weet het niet wat
de uitrusting betreft.
Ik weet dat de O2 Business Elegance redelijk FTB (Full Toeters en Bellen :D) is, de standaard uitrusting van de S1 Business is ken ik zo niet.

Welkom en gefeliciteerd met de aankoop.

Superb 1 mmm, wat uiterlijk betreft was ik voor de Octavia gegaan. Verder een fijne auto vermoed ik. Heb best wat kilometers gemaakt in de Passat waar dit model op gebaseerd is en dat wat een buitengewone fijne reisauto. Dat zal met de Superb 1 niet anders zijn.

martijn v o

Forumguru
:aangenaam:Hoi Martijn welkom hier op het inmiddels (ik leest het net) 5 jarige forum.
Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt qua motorisering, ik weet het niet wat
de uitrusting betreft.
Ik weet dat de O2 Business Elegance redelijk FTB (Full Toeters en Bellen :D) is, de standaard uitrusting van de S1 Business is ken ik zo niet.

Het verschil tussen de 02eb en de s1b is:
- S1b geen parkeersensoren voor
- S1b Geen nav op DVD maar op CD rom
- S1b iets meer ruimte
- S1b iets meer motorpower
Voor de rest zijn ze gelijk

Martijn

martijn v o

Forumguru
de uitrusting betreft.

Tuurlijk goed gekozen ! Een S1 is ook een mooie wagen.
Zal wel wat verschil in prijs zitten tussen een O2 1.6 tdi en een S1 2.0 tdi ?
In elk geval gefeliciteerd en welkom op dit leuke forum !

De superb was stukken voordeliger! Oja was ik nog vergeten er zit lederen bekleding in mjummie!!

Gieliovd

Forumguru
Welkom op het forum!

Je hebt een S1 gekozen, een ietwat verouderde wagen, maar als jij er content mee bent heb je een heel mooie wagen!

Veel plezier ermee en tevens op het forum!

Hetzer

Forumguru
Welkom en gefeliciteerd met de aankoop.

Superb 1 mmm, wat uiterlijk betreft was ik voor de Octavia gegaan.

Ik vind S/1 wel weer een stuk mooier dan de Octi, vooral die laatse versie met de vernieuwde achterlichten is erg mooi, vind ik.
Dit is waarschijnlijk echt de laatste nieuwe S/1 die nog verkocht in nederland denk ik..

martijn v o

Forumguru
Mijn voorstel rondje maar even nieuw leven inblazen.
Na drie jaar heerlijk met de Superb te hebben gereden ben ik van werkgever en dus ook van auto gewisseld.

Totdat de huidige auto (VW passat die van een collega overbleef) ook weer terug moest naar de leasmij, ik ben verzocht om een andere auto uit te kiezen. Wat een straf toch?

Het is geworden:

Een Octavia combi 1.6 TDI met DSG elegance bussiness met als extra opties:
- Panoramadak
- Race blue metallic
- DAB
- Electrische achterklep
- Drive modus
- 18 inch wielen (ik dacht Golaris of zoiets)
- Lane assist
- Verkeersbordherkenning

Ik heb nog nooit zo'n complete auto gereden, de elegance bussiness is naar mijn mening al aardig compleet.
De reden van deze keuze is dat ik graag een station wagen wil met een automaat. Nu is er bij ons op het werk een keuzemogelijkheid op Co2 uitstoot van de auto. Minder mag wel, meer mag niet.

De productieplanning gaf aan productie in week 41, dus nog even een paar weekjes wachten.
de auto is in week 24 besteld.

CDK

Forumguru
welkom terug dan maar ;) sterkte met wachten en natuurlijk gefeliciteerd met de aanschaf!

Cordoba

Forumguru
Het Skodabloed kruipt waar het niet gaan kan...
Succes met wachten, en droom maar alvast van je O3.

Bovenaan Onderaan