Vanenkelen
Forumguru
Zoals al aangekondigd in mijn "even voorstellen" topic, had ik de eerste klus aan mijn nieuwe tweedehands Octavia al gepland. Ik had de Zenec ze-nc2011d al liggen, maar was het nog even wachten op een nieuw dashboard paneel uit Tsjechie (SuperSkoda). Toen ik vrijdag uit mijn werk kwam, lag het pakketje bij de buren en kon ik mij 's avonds niet meer inhouden. Dat ding moest er in!
Hieronder een verslagje (veel foto's) van mijn 2,5 uur durende avontuur, dat achteraf best meeviel!
Zoals gezegd hierbij de patient en de vervanger:
Daarna de eerste voorbereidingen in de auto. Eerst maar eens kijken hoe makkelijk dat oude paneel er af ging en daarna alle onderdelen op logische plekken om mij heen verzamelen:
Die ging er heel makkelijk af.
Naast mij op de bestuurdersstoel het nieuwe paneel en de Zenec:
Op de achterbank alle oude zooi en lege verpakkingen:
En op de grond tussen mijn voeten het aansluitschema van de Zenec:
Goed, aan de slag dus. Eerst maar eens verder met het uit elkaar halen van de Swing. Er zit nog een extra paneel op het front, dat de Torx schroefjes waarmee hij vast zit, afdekt. Die moest er dus eerst nog af:
En dan zijn ze zichtbaar:
Losschroeven en deel 1 van het projectje is compleet, we hebben ruimte voor de Zenec!
NB: ik merk dat je per bericht maar 10 foto's mag bijvoegen. Iemand bezwaar tegen als ik mijn verslag dan over meerdere berichten spreid?
Hieronder een verslagje (veel foto's) van mijn 2,5 uur durende avontuur, dat achteraf best meeviel!
Zoals gezegd hierbij de patient en de vervanger:
Daarna de eerste voorbereidingen in de auto. Eerst maar eens kijken hoe makkelijk dat oude paneel er af ging en daarna alle onderdelen op logische plekken om mij heen verzamelen:
Die ging er heel makkelijk af.
Naast mij op de bestuurdersstoel het nieuwe paneel en de Zenec:
Op de achterbank alle oude zooi en lege verpakkingen:
En op de grond tussen mijn voeten het aansluitschema van de Zenec:
Goed, aan de slag dus. Eerst maar eens verder met het uit elkaar halen van de Swing. Er zit nog een extra paneel op het front, dat de Torx schroefjes waarmee hij vast zit, afdekt. Die moest er dus eerst nog af:
En dan zijn ze zichtbaar:
Losschroeven en deel 1 van het projectje is compleet, we hebben ruimte voor de Zenec!
NB: ik merk dat je per bericht maar 10 foto's mag bijvoegen. Iemand bezwaar tegen als ik mijn verslag dan over meerdere berichten spreid?