OII Combi Ambiente: middenarmsteun voor inbouwen

Cyrus

Actief lid
Hallo!

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om relatief eenvoudig een middenarmsteun in te bouwen in een Octavia II Combi Ambiente.

Wat zou ik daar voor nodig hebben en is dit eenvoudig te realiseren?

ebmc

Lid
Moet niet zo moeilijk zijn. Onderstaande afbeelding geeft weer hoe het zou moeten. Lijkt mij niet echt ingewikkeld. Armsteun zelf koop je al voor 49 euro.

armster_armrest_skoda_octivia00.jpg

Cyrus

Actief lid
Ik zal ook eens bij de Skoda-dealer informeren. Dan heet het volgens mij een Jumbobox maar als ik mij niet vergis, is daar ook een heel andere tunnelbak bij en heeft die Jumbobox ook een 12V-aansluiting ventilatieroosters aan de achterzijde. De vraag is dus of dat dan zomaar in te passen is.

Plus dat je dan waarschijnlijk ook niet voor rond de € 50 klaar bent....

Maar evengoed dank voor het meedenken, rallye!

Cyrus

Actief lid
Dat bedoel ik... die zul je niet functioneel gaan krijgen zonder het halve interieur te verbouwen. En dan zit je met roosters achter die het niet doen. Ook suf natuurlijk.

nomad

Senior Member
Jumbobox op de sloop halen en de middenconsole eruit. Tis niet belachelijk veel werk voor de handige doe-het-zelverd.

Yetirr

Nieuw lid
Ik zag toevallig een complete Octavia jumbobox aangeboden op marktplaats voor ik geloof een 75 euro. Misschien daareens op kijken?? Succes....

Is inderdaad niet veel werk, te overzien. Echter ben je voor de midden nconsole en de armsteun bij de dealer al 200 euro ex kwijt. dan heb je nog geen bouten, moeren en schroeven en andere appendages.

ik zou een sloop octavia opzoeken.

Dennis

Rallye

Forumguru
Jumbobox, dat was het. Misschien is montage inderdaad wat veel werk. Wellicht is dit iets? Speciaal voor linksgestuurde auto's, zonder jumbobox.

Cyrus

Actief lid
Jumbobox, dat was het. Misschien is montage inderdaad wat veel werk. Wellicht is dit iets? Speciaal voor linksgestuurde auto's, zonder jumbobox.

Dat is de mooiste aftermarktet oplossing die ik tot nu toe gezien heb, dank voor de tip!

Even een plaatje:

o2-loket.jpg

Misschien ga ik toch nog voor een originele Jumbobox (2e hands/uit een sloper) maar dat lijkt mij veel meer werk en daarnaast zit je met die roosters aan de achterkant die niets doen, ook zo suf...

Dus de steun van Superskoda maakt de meeste kans :)

guitar_billy

Senior Member
het lijkt erop dat bij na-montage van een Jumbo-box de achterste ventilatie toch kan werken, in een ander discussie over airconditioning
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?p=165345#post165345
heeft Captain Hook een zeer interesante link gepost waar op blz 10 wordt vermeld dat voor deze generatie auto's (golf V) die achter geen ventilatie hebben er afdekplaatjes zijn aangebracht die je dan moet verwijderen.

directe link naar het artikel, wel in het Duits :
http://www.hella.com/produktion/amc...h/ti_d_airco_TM2006_5_d-Version2005-12-22.pdf

=====
Optional gibt es für den Golf V noch eine Mittelkonsole mit
Luftausströmern nach hinten (Fond) und einem gekühltem Ablagefach. Bei
der Nachrüstung müssen die Blinddeckel an den mittleren
Lüftungskanälen entfernt werden.
=====

Cyrus

Actief lid
Met een beetje geluk (dwz als de MP-verkoper reageert) ga ik één dezer dagen een originele, nieuwe, Jumbobox ophalen. Als in de OII ook van die "Blinddeckel" zitten, dan is dat mooi meegenomen :)

Cyrus

Actief lid
Morgenavond ga ik de Jumbobox ophalen :super:

Zal nog wel even duren voordat ik tijd heb 'm te monteren, maar ik zal er zeker hier verslag van doen.

Bovenaan Onderaan