Plaatsen RVS voetsteun

Zoals enkelen onder jullie heb ik ook via Ali een RVS-pedalen/voetsteun setje gekocht. De pedalen plaatsen was een fluitje van een cent, maar voor de voetsteun is er wat meer werk nodig vrees ik. De kap die oa rond het hendeltje om de motorruimte mee te ontgrendelen zit, moet er af denk ik. Op http://www.superskoda.com/Skoda/SUPERB-II/Superb-II-footrest-in-original-RS-design staat een korte beschrijving om hetzelfde product te installeren op een S2, maar mijn hendeltje ziet er toch anders uit...
Iemand hier al ervaring mee? Want ik wil mijn nieuwe wagen niet "begaaien"! (zo zeggen ze dat bij ons!)
Alvast bedankt!

Bart81

Forumguru
Zoals enkelen onder jullie heb ik ook via Ali een RVS-pedalen/voetsteun setje gekocht. De pedalen plaatsen was een fluitje van een cent, maar voor de voetsteun is er wat meer werk nodig vrees ik. De kap die oa rond het hendeltje om de motorruimte mee te ontgrendelen zit, moet er af denk ik. Op http://www.superskoda.com/Skoda/SUPERB-II/Superb-II-footrest-in-original-RS-design staat een korte beschrijving om hetzelfde product te installeren op een S2, maar mijn hendeltje ziet er toch anders uit...
Iemand hier al ervaring mee? Want ik wil mijn nieuwe wagen niet "begaaien"! (zo zeggen ze dat bij ons!)
Alvast bedankt!
Is inderdaad niet vrij eenvoudig! Heb er ook even mee bezig geweest.
Je moet de plastieke zijbescherming die mooi aansluit net links naast originele voetrust beetje oplichten zodat ze er achteruitkomt en dan zover mogelijk richting middenconsole open houden.
Dan kun je de twee haken die erachter zitten loskrijgen en de nieuwe rss er ook correct terug achter klikken.
Op het einde moet je de plastieken zijbescherming terug mooi netjes links naast nieuwe rvs steun tussenduwen zodat alles terug mooi aansluit.

Niet heel simpel maar lukt wel... Het nodige wringen is jammer genoeg wel nodig. Gaat niet vanzelf

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 100
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 96

Tuulster

Forumguru
Ik heb de instaplijst, binnenbekleding links onder het stuur en de hendel voor de motorkap er af gehaald. Is niet zo spannend hoor. Kijk even in mijn auto topic :thumbsup:

Klik klak...... Niets wringen;)

Bovenaan Onderaan