al eens bij skoda garage gevraagd wat ze met dpf filters doen,is een ruilhandel,dus daar moet ik ook geen van verwachten.
Nu is het wel zo dat je in belgie de eerste 4jaar geen keuring of APK in nederland hebt.
Mijne is bijna 1 jaar.
Als ik stage 2 doe,ben ik 3jaar gerust van gezeik.
Kan dan voor controle na 4 jaar de DPF even wisselen.
Is de wagen na 4 jaar niet meer dan 100.000km,dan moet je maar na 2 jaar terug i.p.v. om het jaar.
Als ik hem verkoop na laat ons zeggen 5jaar,dan de dpf verwissel,zal deze zijn proces niet meer doen,gevolg verstopte filter.
Kan nu zeggen,dat is probleem voor de koper,vind ik niet echt oke.
Kan ook bij verkoop vermelden dat deze leeg is of niets zeggen en ook niet de dpf wisselen.
tis moeilijk geval.
Wat ik me altijd heb afgevraagd i.v.m die Egr-klep,dat ze deze niet volledig willen dichtzetten voor DPF.
Zou veiligheids maatregel zijn.
Je ga mij toch niet zeggen dat het systeem alleen als veiligheid de EGR zal toepassen.
Kweet wel dat de bij een geforceerde regeneratieproces de egrklep getest word op zijn functie.
Is daar iets mis mee dan doe die deze niet,temperatuur motor moet ook bepaalde graden hebben,motorkap dicht,handrem op,in neutraal enz...
Denk dat ze systeem van regeneratie niet echt kunnen regelen,tis alles of niets.(tuners)
Want zeg nu zelf,egr volledig dicht zonder dpf te moeten verwijderen,is
.
DPF probleem is meestal gevolg van slechte werking EGR,ook wel andere dingen,toch meest voorkomende.