Skoda Octavia combi VRS Brandweerrode familie kanon

an de week zat ik nog eens door het multimedia systeem te scrollen en kwam het skoda connect gedeelte tegen.
Even ingelogd via skoda connect en een proef abbo besteld.

Kan nu via de skoda app allemaal dingen in de gaten houden, waar de auto staat en of hij op slot staat bijvoorbeeld.
Ook laat hij zien of er bijvoorbeeld storingen zijn ontdekt.
Mooie app, denk dat ik wel een jaar abbo bestel.



 

EdK

Forumguru
Tsja leuke app, heb hem alleen niet verlengd.
Storingen geeft de wagen zelf ook aan
Of de deuren op slot zijn dat controleer ik liever handmatig
En ja laten knipperen of toeteren.......leuk maar na 3 keer verveeld het ook en de buren zeker....
 

EdK

Forumguru
wel eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik het knipperen en toeteren 1x echt gebruikt heb om me wagen te vinden.
Was bij evenement en leek wel of een ieder met een zilverkleurige wagen was gekomen en zag me eigen wagen hierdoor niet meet één twee drie.
En toen de app gebruikt om mijne tussen de andere eenheidsworsten terug te vinden....
Maar of ik dit jaarlijks 50 euro waard vind ??? neuhhhhhhh, koop ik dan liever een goede fles rum voor.... :cheers:
 
Ik zie het ook meer als een leuke gimmick, heb je het nodig? Nee denk het niet.
Vind het wel gewoon leuk om alles uit te proberen wat z'n wagen kan qua functionaliteiten.
 

Rallye

Forumguru
Dan klopt het dus niet wat @Tomtomm zegt? Het was wel specifiek voor de O3: bij koud en vochtig weer en gasgeven sloeg soms zelfs de achterruit dicht van het vocht uit de uitlaat. Bij mijn beide O2’s en nu de Golf had/heb ik dit niet.
 

Arjan1985

Forumguru
Wellicht wat ongeduldig van mijn zijde maar hoe is het met je nieuwe remmen set? Ben benieuwd naar het verschil en hoe je het ervaart met je originele schijven. Dat moet dan toch heel bruut remmen met die nieuwe set:D
 
Hoi Arjan,

Helaas liggen de remmen nog op de werkbank. ik ben op dit moment ook de zolder aan het verbouwen, de vrije tijd die ik heb gaat daar even inzitten. Gelukkig komt het einde wel in zicht en kan ik eind van deze maand beginnen met het spuiten van de remmen en de delen bestellen.
 
kleine update, helaas komen we nog niet erg aan de remmen toe ivm de verbouwing.

Het slot lv had het nu echt begeven en moest vervangen worden.
ivm de hoge prijs van een nieuw exemplaar (350 euro) op onderdelenlijn een jong gebruik slot op de kop getikt en deze gemonteerd.

Deurpaneel bij deze modellen is heel makkelijk te verwijderen, 2 schroefjes en een sluitschroef onderaan.


Als deurpaneel eraf is zie je al deze mooie kabeltjes lopen.


Even het kapje weghalen en je kunt bij het slot


De oude en de nieuwe gebruikte. Werkt allemaal weer top.


Bij toeval er ook achter gekomen dat het slotje van de tankklep niet werkt. Daar gaan we van de week nog even naar kijken wat dit is.
 
Weer een kleine update van de Octavia.

Ivm een codering die ik wilde proberen de Rs vanmorgen meegenomen naar mijn werk.
Ik had al eerder gelezen dat een Rs erg zuinig kan zijn als je je rechter voet in bedwang kan houden. Ik had niet verwacht om deze cijfers te halen haha


Waar ik mij al langer aan stoorde was dat de Octavia bij gebruik van acc niet rechts wilde inhalen. Ik weet dat het niet mag maar met de eeuwige midden rijstrookplakkers vind ik het af en toe toch prettig om er rechts voorbij te kruipen als ik op de rechterbaan zit.

Met het uitzetten van dit bitje blijft de auto nu gewoon rijden zonder in de ankers te gaan.

Ook hebben we via marktplaats een mooi setje sonniboy zonweringen weten te bemachtigen.
De leon Fr had ik laten blinderen met folie, in de zomer echt top voor onze kinderen. Nadeel is dat tijdens de donkere wintermaanden je echt niks zag met achteruitrijden.
Nu we wat zonnige dagen te hebben gehad bleek de af fabriek tint qua zon weinig tegen te houden en ben ik marktplaats gaan afstruinen.
Al vrij snel een mooie set tegengekomen en deze vanavond ingebouwd.





Qua pasvorm echt super en ook heel makkelijk te monteren, ben benieuwd wat het tegenhoud qua zon.
Het mooie van deze setjes is dat de ramen achter gewoon bedienbaar blijven.

Ook hebben we een kleine bestelling gedaan bij killerbrakes te voorbereiding van de upgrade remmen.
Als deze binnen zijn laat ik dit uiteraard weer weten!
 

EdK

Forumguru
Sonnyboys in twee skoda's gehad en altijd zeer tevreden over geweest.
Kleine meid van vriendin zat voldoende uit de zon en als ze wou kon raampje ook gewoon lekker open zonder dat er vliegen of ander ongedierte naar binnen vloog....
 
Bovenaan Onderaan