Skoda Octavia III Combi Greenline Business Line Black Magic (nu nog standaard)

Zojuist me even voorgesteld in onderstaand draadje
http://www.skodaforum.nl/forum/i/even-voorstellen.25410/

Nu mijn autoleven. Na een 4 jaar een Seat Ibiza 1.4 Sport, vervolgens 4 jaar een Golf VI 1.4 TSI 160 pk DSG het afgelopen jaar rondgereden van in BMW 316i touring sport Executive.

Vorig jaar bij de keuze voor de BMW ook met een schuin oog gekeken naar de nieuwe Octavia Combi met een 1.4 TSI. Toen de bijtelling veder genegeerd en gekozen voor een mooie aanbieding van BMW.

Vanzelfsprekend naar volle tevredenheid ongeveer 16 maanden gereden in deze BMW. Zie voor meer info..http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopic.php?f=66&t=10223&start=15

Afgelopen november toch besloten om over te stappen naar een Octavia Greenline van een collega die de auto net besteld en maar 3.000 km gereden had. Het was met name de rekensom die de doorslag gaf ( 4x voordeel: leaseprijs, diesel vs benzine, bijtelling en zelfs de kinderopvangtoeslag
clip_image001.gif
. Uiteindelijk kost deze auto me de helft van de BMW. De ratio het toch maar laten winnen van de emotie.

Maar zoals jullie weten rij je er met een Skoda Octavia Greenline helemaal niet zielig bij. Auto rijd super, vermogen valt me erg mee en rijcomfort en rust aan boord doen niet veel onder voor de BMW. Wat ik natuurlijk wel mis is de achterwielaandrijving.

Dan even over de auto zelf. Normaal gesproken was ik maanden bezig met het kiezen van de juiste configuratie en opties nu was ik overgeleverd aan de wensen van mijn collega. Gelukkig heb ik tijdens zijn bestelling op een aantal punten kunnen meedenken. De auto betreft een vroege Greenline (nog zonder de mogelijkheid om chrome raamomlijsting te bestellen) maar verder met een uitgebreide uitrusting. Zo is de auto voorzien van :

• Mettalic lak > Black Magic
  • Dakreling Silver
  • Sunset
  • Lichtpakket met Xenon > wat mij betreft een must
  • Technologypakket > Kessy, parkeersensoren voor en achter + parkeerassistent
  • Navigatie Columbus
  • Zichtpakket
  • Lane Assist
  • Maxi dot

Zelf had ik graag nog stoelverwarming toegevoegd (en een ander kleurtje gekozen). Plaatje bij het praatje.

Inmiddels voor mezelf besloten deze auto voor langere tijd te gaan rijden. De auto oogt echter nog wat saai. Daarom is het denkproces over de juiste aanpassingen om de auto te personaliseren inmiddels ook gestart. Graag hoor ik jullie mening daar over. Ik heb ook een paar vragen waar jullie me wellicht mee kunnen helpen.

1. Ik ben een groot voorstander van eenheid in chrome en zwart gebruik. Doordat de auto niet voorzien is van chrome raamomlijsting (balen) komen de chrome dakrelingen niet echt fraai uit vind ik. Daarom denk ik de auto helemaal naar zwart om te bouwen:
a) Dakreling zwart hoogglans (zelfde als RS) > is dat eenvoudig te realiseren
b) Grill ombouwen naar zwart > Is een RS grill ook een optie, weten jullie dat?
c) Chrome strip in onder grill vervangen voor hoogglans zwart
d) Chrome strip onder grill ook vervangen voor hoogglans.
2. Vanzelfsprekend moet de auto omlaag met de hier veel toegepaste Eibach verlaging
3. Voor de winter voldoen de huidige velgen (inmiddels voorzien van winterbanden), voor de zomer wil ik de auto graag voorzien van 18 inch velgen. Op de BMW had ik voor de winter de BBS SR velg gekocht. Daar was ik erg van gecharmeerd. Ik overweeg voor de Skoda een zelfde set maar dan in 18 inch. Het is een mooie degelijk velg die ook nog eens goed te betalen is.
4. Binnenzijde voorzien van leren bekleding

Graag jullie reacties / mening

CDK

Forumguru
leuk om te lezen dat je verder gaat met personaliseren :thumbsup:

1 a, c, d, dat wordt spuiten, is mogelijk (@s-line is een zeer goede spuiter)
1 b, is mogelijk

2 @Antera kan dat goed en goedkoop

3 goed idee :thumbsup:

4 heel mooi maar best kostbaar

Dank voor je reactie. Voor de dakreling zat ik ook te denken aan vervangen, in een latere fase zou ik dan e.a. terug kunnen draaien. Weten jullie zo of deze makkelijk zijn te demonteren?

Wat betreft punt 4, vrouwlief wil graag alsnog stoelverwarming, en als dan toch de boel open ligt :)

Cordoba

Forumguru
Gekke vraag misschien, maar is het niet goedkoper/simpeler om die chromen raamlijsten op de kop te tikken en te monteren? Persoonlijk hou ik wel van wat contrast, dus een compleet zwarte auto, zonder accenten in een contrasterende kleur toch wel saai. Eventueel kun je ook nog kijken of er chromen deurgrepen te krijgen zijn voor je O3.

Edit: ik zie dat Superskoda ze heeft, al staan ze niet fraai op de foto op hun site.
o3-dhc8.jpg

Cordoba

Forumguru
In Mijdrecht hebben ze in elk geval voor de rechterkant de chroomlijsten op een sloopauto.
In Gorinchem staat er een hatchback met chroomlijsten, dus als je daar de lijsten voor de linkerportieren van pakt, in combinatie met de lijsten van de combi in Mijdrecht heb je een complete set.

Stap 1 gezet maar toch weer anders dan verwacht. Afgelopen week liep ik aan tegen een nieuwe set 18 inch Golus velgen. Toen ik de auto net had veel op gezocht maar nauwelijks te vinden. Tot ik van de week aanliep tegen een set van iemand direct na aflevering gewisseld heeft naar Turini. We kunnen binnenkort gelukkig dus op fatsoenlijke sloffen naar buiten :). Erg blij met dit type velg, naast dat het goed smoelt ook nog eens prettig schoon te houden. Toch fijn na al die spaakvelgen afgelopen jaren. Wens om raamlijsten naar chrome te krijgen wordt nu wel groter maar dat is zal een illusie blijven.

Erg blij met OEM idd. En voor een prijs :dankje: (de banden zullen waarschijnlijk meer kosten dan de velgen). Iemand nog tips voor goede banden. Denk aan Conti Sportcontact5.

Met deze velgen is de verlaging cruciaal, snel maar even afspraak maken met @Antera

Goede vriend van mij zit in de banden dus kan het niet maken om niet via hem te bestellen, de velgen al moeten afbestellen bij hem omdat ik OEM vond ipv de BBS SR die ik op het oog had.

Bovenaan Onderaan