Smart Link en Apple CarPlay

frankbl51

Senior Member
Deze optie staat in het instructieboekje, maar kan dit niet werkend krijgen. Starten SmartLink via Amundsen-apparaat geeft zoiets als "vraag bij de dealer een licentie aan". Vrij vertaald...
Het is een Yeti Edition Outdoor 1.4.
Of zou dit simpelweg niet op alle modellen zitten?

(OffTopic: sneeuwmannetje rijdt wel erg fijn :) )

Joske

Forumguru
zoiets waarschijnlijk?

2015-07-10-14-05-03-jpg.40005

heeft iets te maken PON naar het schijnt.. die het niet vrij wil geven in Nederland. Dat is zowat de info die er momenteel is. Ik zou zeker mijn dealer er eens mee lastig vallen, hoe meer mensen dit doen, hoe groter de kans dat er misschien iets verandert?

frankbl51

Senior Member
Precies, dat scherm. Even langs de dealer geweest. Er werd achter oren gekrabt, er werd gefronst en "even naar de monteur". Die wist bijna zeker dat het in de toekomst een betaalde extra optie zou worden, maar wanneer?
Waarom wordt dit scherm dan getoond? En waarom staat het in het instructieboekje. Zo krijg je alleen maar lastige-klant-vragen...

HerrFlick

Nieuw lid
Ook mijn Yeti heeft dat activatiescherm. Na enig reclameren bij mijn dealer, die overigens ontzettend meedacht om een oplossing te bedenken, is vandaag gratis mijn smartlink geinstalleerd. Werkt perfect met mijn android Motorola moto x.
Verrassend hoever de integratie van Google is doorgevoerd.

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    430,6 KB · Weergaven: 53
  • image.jpeg
    image.jpeg
    438,8 KB · Weergaven: 47

Xander

Senior Member
Ook mijn Yeti heeft dat activatiescherm. Na enig reclameren bij mijn dealer, die overigens ontzettend meedacht om een oplossing te bedenken, is vandaag gratis mijn smartlink geinstalleerd. Werkt perfect met mijn android Motorola moto x.
Verrassend hoever de integratie van Google is doorgevoerd.
Wat heb je op je telefoon geinstalleerd om het werkend te krijgen? Ik heb een moto g met Android 5.1, maar bij mij wordt AndroidAuto niet actief. Sluit je de telefoon aan via USB?

HerrFlick

Nieuw lid
Vergeten te vermelden, ik heb een Admundsen.

Op het moment dat de telefoon aangesloten wordt is deze niet meer benaderbaar via het scherm van de smartphone, hier komt dan Android Auto in grote letters op te staan.

Vanaf dit moment wordt Google Play Music actief als je op de interface op het scherm muziek aanklikt. je kunt natuurlijk altijd nog gewoon op de mediaknop drukken om lokale muziek af te spelen, ook spotify zou moeten werken.

Ik de de APK geinstalleerd die ik via http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/ heb gedownload, als je telefoon voor het eerste aansluit worden er nog diverse kleine updates geinstalleerd, waaronder bij mij Google play music.

@Xander, ik heb een moto X, met Android 5.1, zelfde OS als bij jou. De APK is niet via de nederlandse play store te vinden. Zie ook net dat er en versie 1.5 is uitgekomen op 10 december. Stel gerust meer vragen als het nodig mocht zijn.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan