SmartGate

Alpha

Donateur
Hallo allemaal,

Vandaag was het eindelijk zover! Blue (mijn Fabia) heeft vandaag zijn SmartGate module geïnstalleerd gekregen. Dat was mijzelf helaas toch te technisch. Dealer heeft het voor me ingebouwd. Tot nog toe ben ik er erg tevreden over! Erg cool allemaal!!!

De Fabia zend nu dus een Wi-Fi signaal uit. Daar verbind je, je iOS of Android Device mee en vervolgens kun je de Skoda apps gebruiken om allerlei data uit te lezen en op te nemen!

IMG_4777.PNG

Dat werkt best geinig! Heb even wat screenshots toegevoegd. Blue stond toen stil dus weinig schokkende uitslagen. Toch wel komisch dat dit dan wel weer mag onder het rijden terwijl sommige Mirrorlink Apps verboden zijn onder het rijden...

Enfin de apps:

Skoda Service - Kan automatisch detecteren welke auto je hebt, download dan de juiste handleidingen en haalt alle informatie op. Hiermee kun je ook firmware updates van de SmartGate module doen. Dat ging ook zonder problemen.
IMG_4781.PNG

Skoda Performance app - vat kort alle performance data samen en kun je gegevens mee opnemen:
IMG_4785.PNG

MFA Pro App - deze is het coolst je kunt zelf beslissen welke metertjes je toevoegt en zelf indelen zoals jij dat handig vindt. Kan enorm veel data ophalen:
IMG_4790.PNG IMG_4792.PNG

Skoda G-Meter - Spreekt voor zich denk ik:
IMG_4793.PNG

Ik ben nog even aan het stoeien met de Skoda Drive app. Deze moet je rijgedrag analyseren maar die lijkt nog niet helemaal klaar voor Nederland.

Dit wilde ik toch even delen met jullie. Als jullie vragen hebben hoor ik dat graag!

FII TDI

Nieuw lid
Hoi Alpha,
Ik was hier ook mee aan het proberen maar het is nog niet gelukt. Kun je aangeven wat er ingebouwd is?

Waren hier nog kosten aan verbonden, is het standaarduitrusting of valt dit onder coulance?

Bedankt.
:sterretjes:

Alpha

Donateur
Hoi Alpha,
Ik was hier ook mee aan het proberen maar het is nog niet gelukt. Kun je aangeven wat er ingebouwd is?

Waren hier nog kosten aan verbonden, is het standaarduitrusting of valt dit onder coulance?

Bedankt.
:sterretjes:

Ja, zijn kosten aan verbonden. Is een accessoire. Ik had het er standaard niet inzitten. Er wordt een kastje onder je stoel geïnstalleerd. Vervolgens wordt er een kabel getrokken naar de boordcomputer en stoppenkast. Dus dat is niet geheel gratis ja ;) ...

Meer info: http://www.skoda-auto.com/en/models/new-fabia/connectivity

Let op het is SmartGate geen SmartLink (navigeren).

• Leuk
Waarderingen: CDK

Alpha

Donateur
Dat is lastig te stellen. De auto is twee uur bij de monteur geweest. Maar niet alles was voor SmartGate. Ik heb ook nog niet hoeven te betalen omdat sommige dingen onder garantie vielen en nog uitgerekend moeten worden. Zelf gok ik 1 uur werk voor een monteur. Dat is zo'n 85 euro het uur. Heb namelijk zelf al de kabels getrokken. Was dus alleen maar het aansluiten op de boordcomputer en stoppenkast.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Altos

Banned
Heb jij nu ook die programmeerbare geluiden van een RS enzo? Had mijn verkoper het over...

Alpha

Donateur
Heb jij nu ook die programmeerbare geluiden van een RS enzo? Had mijn verkoper het over...

Ja... Alleen vond ik dat niks... Ja het klinkt dikker maar het kwam zo nep over... Daarnaast kun je geen radio meer luisteren aangezien het "gebrom" over je speakers komt.

Altos

Banned
Hmm, gevalletje niet de moeite en het geld waard dus tenzei je de andere functies/apps leuk vind.

Bovenaan Onderaan