SteGo's Citigo's

EdK

Forumguru
voorbij racen op de vluchtstrook
mmmm, lijkt dan wel een gewoonte te worden ??
Afgelopen week dit 2 keer ook gezien.....
En uiteindelijk reed ik die L#L na een afrit ook nog gewoon voorbij.......
Ohhh en dit was dan een polo gti rijdertje die dacht dat hij Jezus was....
 

SteGo

Donateur
Ik moest vandaag weer eens even tanken, lampje begon al te branden, en toen moest ik even denken aan m'n vorige Citigo. Ik was toen blij met een actieradius van om en nabij 270-300km op CNG, nu zou 800km zelfs mogelijk zijn als ik de tank nog wat verder leeg had willen rijden. Daarvoor had ik bij de vorige zowat 3x moeten tanken. :LOL:
Schermafbeelding 2024-05-20 181933.png
Nu ging er in totaal 31,93 liter in, dus er waren nog een paar litertjes over. 766,4/31.93= 24. Deze grijze muis/gekko komt dus gewoon 24km ver op 1 litertje E10. (≈4,17L/100km) Zuinigste waarde tot nu toe! En ik heb er voor m'n gevoel geen eens echt m'n best voor gedaan. Heerlijk! :yeah:
En dat terwijl hij ook geen eens op 'lage rolweerstand zomer ecobandjes' staat, maar gewoon op 4Seasons van GoodYear. :cool:


Verder had ik nog een klein klusje dat eigenlijk al een hele tijd lag te wachten ..... Ooit had ik al eens gemeld dat de (AliExpress)binnenspiegel wat naar beneden zakte omdat er iets teveel speling zit op het kogelgewricht. Dat had ik destijds al eens aangepakt met een beetje lijm wat het probleem een heel stuk minder maakte, maar nog steeds zakte hij wel ietsjes na. Niet heel erg storend, ging erg langzaam en ik hoefde slechts zo nu en dan de spiegel weer eens af te stellen. Nu het echter weer wat warmer is buiten zakt hij een stuk sneller. :D Dus hoppa, het probleem even fixen (hoop ik althans) beetje extra lijm ertussen en de spiegel even met een tapeje op z'n plek houden. Ik hoop dat als ik morgen de tape eraf haal hij gewoon op de gewenste stand blijft. Zo niet moet ik even verder knutselen. ;)

Schermafbeelding 2024-05-20 181915.png

Schermafbeelding 2024-05-20 181838.png
 
Laatst bewerkt:

SteGo

Donateur
@Chrisjemol het is zeker een geniaal karretje, en het jammere is; nieuw is er niks meer te koop in het A-segment dat zo goed is. Een uitstervend soort dus.

Ik heb onlangs nog weer in verschillende andere A-segmenters gezeten (Kia Picanto, Toyota Aygo X, Suzuki Ignis), maar waar de VAG-drieling bijna een segment hoger aanvoelt zijn die andere auto's echt A-segmenters net zoals de Daihatsu Cuore's die ik in het verleden heb gehad. Ik had altijd nog het beeld dat de Picanto ook wel bijna net zo goed was, maar toen ik onlangs een hernieuwde kennismaking daarmee had moest ik dat beeld toch bijstellen. Niet dat die andere 3 slechte auto's zijn hoor, maar als je zoals ik ruim 30k km per jaar rijd in zo'n klein autootje doe ik dat persoonlijk toch het liefst in een Citigo.

De mijne kan gelukkig nog wel even mee, staat nu bijna 147.000km op de teller. Over 2 weken een 'beurt op maat' zoals de garage dat tegenwoordig noemt (is in dit geval gewoon een 'grote beurt' zonder het vervangen van de bougies), aircoservice en apk. Dan kan de Citigo weer fris en fruitig een heel eind verder. :giggle:
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
In België zie je de VAG drieling (Citigo, UP, Mi) bijna niet rijden, hier is het in dat segment al C1, Aygo en 107/108 wat de klok slaagt.
 

EdK

Forumguru
En het B segment komt erachter aan
Ford Fiesta is over
Polo schijnt er ook binnenkort uit te gaan
Wel Seat gaat helemaal stoppen als merk
En Fabia zal uiteindelijk er ook wel uit gaan....

En dan geeft men als reden op dat het te duur is en men er niet meer aan verdiend..!!??????
Maw straks beginnen alle wagens ergens vanaf 35K ??

Of gaat Dacia gouden tijden tegemoet ?
 

SteGo

Donateur
Het is echt jammer dat het A- en B-segment momenteel zo uitgehold wordt. En ja, de Polo en Fabia gaan we in de komende jaren ook geheid uitzwaaien. :wavecry:

Dacia doet momenteel al goede zaken, de Sandero is een van de best verkopende auto's in Europa. Die gaan het vast nog drukker krijgen als een hoop andere merken niks meer aanbieden in het B-segment. En wat blijft er dan verder nog? Suzuki Swift, Hyundai i20, Toyota Yaris, MG3. (Ik tel de B-segment crossovers even niet mee)
 

Chrisjemol

Forumguru
Heel jammer. En in het kader van duurzaam snap ik het ook niet
Kleiner= minder materiaal (en nog steeds veilig volgend euroncap)
Ze verbruiken haast niks.

Maar toch moet iedereen aan de suv ofzo?

de meeste grote stations stoppen ook. De kia optima, gestopt
Renault talisman, gestopt
Ford mondeo, gestopt

En ik wil geen suv dus keuze dunt wel uit
 

SteGo

Donateur
Ze zetten kennelijk alles in op de crossovers en SUV's aangezien daar meer aan verdiend wordt ... en, niet onbelangrijk; omdat die als warme broodjes de dealerterreinen verlaten. En daarom doet Skoda daar uiteraard ook lekker aan mee.

En al dat gedoe met die overdreven ADAS-systemen maakt de kleine autootjes in verhouding natuurlijk ook te duur. En het stupide ervan; moderne auto's worden volgepropt met dat soort tech, vervolgens laten de autojournalisten direct weer zien waar het knopje zit om die shit zo snel mogelijk weer uit te zetten. :ROFLMAO: Want wie zit er nou helemaal te wachten op een reprimande van je auto wanneer je 1 km/h te snel rijdt? Of een melding dat je je stuur steviger moet vasthouden ... pfff.

Gelukkig maar dat mijn Citigo die onzin allemaal niet heeft. Wel 'City Safe Drive' maar dat is een nogal beperkt systeem die ik bovendien ook niet had gemist als de Citigo het niet had.
 
Bovenaan Onderaan