Stopcontact in passagiersruimte Greenline

Ik was over het stopcontact in de passagiersruimte bij een Greenline BL begonnen in een andere topic, en daar kwamen antwoorden op, maar om het onderwerp daarvan niet te veranderen, het ik hier over een nieuwe topic gestart.

Oorspronkelijke vraag:
Ik heb een Octavia GL BL besteld, maar vergeten te vragen of er een stopcontact in de passagiers ruimte zit om bijvoorbeeld een Ipad mini ofzo aan te sluiten bij de hoofdsteunen.

Inmiddels heb ik ook ff bij dealer geinformeerd, en die gaf aan dat het door een inbouwcentrum wel achteraf in te bouwen is.
Dat zal wel, maar als er bijvoorbeeld al een draad loopt, en het stopcontactje (12v of 220V) ook los te koop is, zou het dan niet zelf ff aan te sluiten zijn?
De optie om een draad te trekken van kofferbak naar passagiersruimte (hoofdsteun bestuurder) vind ik geen fraaie.

micky

Forumguru
je kunt in de middenconsole aftappen van de sigarettenaansteker die tussen de pook en de armsteun zit, gewoon 1 extra in de middenarmsteun zetten op de plek waar optioneel het 220 volt stopcontact zitwil je niet zichtbaar boren, dan zorg je dat deze draad in de middenarmsteun uitkomt en sluit daar een los 12v stopcontact op aan, dan sluit je de kabel van de ipad gewoon in de armsteun aan.

EdK

Forumguru
Waarom zou je een 230V willen hebben ??
Je praat over apparatuur die spanningen gebruiken die rond de 5 tot 12V nodig hebben.
Dan ga je dus eerst je 12V boordspanning transformeren naar 230V en dan weer naar de 12V van het apparaat !!??

Kijk dan voor 12V wcd en een omvormer (kabel) die 12V naar de apparaat spanning omzet.
Als je bv apparaten hebt die opgeladen worden met USB dan zijn er ook inbouw WCD's USB verkrijgbaar in de handel die gewoon met de 12V aangesloten worden...

20130919_181938 (480x640).jpg

Vind ik een hele mooie optie via USB. Ben ik alleen benieuwd of er al een draadje ligt, of (onzichtbaar) naar de achterpassagiers console te trekken is.

EdK

Forumguru
Bij de handrem zit bij Skoda in algemeen al een 12V aansluiting dus paralel 2 draden hierover aansluiten en dus max 1 mtr draad leggen en je hebt het aan eind van de console !
Op de plek waar je het wil hebben zal zeker de bedrading niet al klaarliggen !!

MarZ_E

Senior Member
Zal ik vanmiddag doen, maar bij mij zit er een opbergvakje/asbakje. Hier zitten eventueel ook de knoppen voor de verwarmde achterbank

micky

Forumguru
@EdK , waar heb je dat mooie WCD je vandaan? zoiets zoek ik namelijk voor mijn middenconsole, heb even snel gekeken maar zie niet zo snel van die mooie :)

micky

Forumguru
@EdK komt die wartel/moer dan onzichtbaar aan de achterkant van de plaat waar je hem inbouwt?

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Schroef ??
De inbouw is kwestie van één gat boren van meen 20mm en dan stopcontact in gat duwwen en dan een moer aan achterkant er op draaien zodat boel vast zit

EdK

Forumguru
Ja zoals gezegd je boort het gat en steekt het stopcontact er door en blijft hangen achter zijn flens en dan aan achterzijde draai je de moer er op.

Misschien dat je met foto een indruk krijgt

20140209_164935 (640x480).jpg

dutchman79

Senior Member
Waarom zou je een 230V willen hebben ??
Je praat over apparatuur die spanningen gebruiken die rond de 5 tot 12V nodig hebben.
Dan ga je dus eerst je 12V boordspanning transformeren naar 230V en dan weer naar de 12V van het apparaat !!??

Kijk dan voor 12V wcd en een omvormer (kabel) die 12V naar de apparaat spanning omzet.
Als je bv apparaten hebt die opgeladen worden met USB dan zijn er ook inbouw WCD's USB verkrijgbaar in de handel die gewoon met de 12V aangesloten worden...

Bekijk bijlage 25759

Als je niets wilt inbouwen: eenzelfde ding ( 12 Volt naar 2 x USB) krijg je bij de Action voor volgens mij 3 euro.

Bovenaan Onderaan