Terugroepactie s3

Dewinteb

Actief lid
vandaag een mail ontvangen betreffende een terugroepactie voor de s3.
Het zou gaan om een stekkerverbinding die, mits ze loskomt, electrische systemen kan laten uitvallen.
Ben benieuwd of er meer s3 rijders zijn opgeroepen.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    218,2 KB · Weergaven: 144

EHS

Actief lid
Zie hem inderdaad bij mij ook staan. Dacht misschien is het motor/uitvoering afhankelijk.

coreza01

Forumguru
Grappig, als ik mijn kenteken invoer op de RDW site dan krijg ik geen terugroepactie...... vreemd, misschien toch maar ff met de dealer bellen.

RefleCs

Forumguru
Zou dit te maken hebben met de "spontaan" openende achterkleppen op de hatch waar ik in een ander draadje over gelezen heb?

coreza01

Forumguru
Ja ben dan beniewd of het alleen maar om de hatchbacks gaat of ook de combi's. Ik heb namelijk een combi en daar staat op de RDW site dan niets bij de terugroepacties.

Dewinteb

Actief lid
#update# ben vandaag al geweest en idd zat de stekker niet goed vast, aldus werkbon. Was met 30 minuten verholpen. Het is niet van toepassing op alle s3, maar een bepaalde serie, dus als je niet voorkomt op de rdw site,dan is er niets aan de hand. Brief kwam bij mij via de Lm, afkomstig van Pon

Ik heb het net even gecontroleerd, maar bij mij staat de terugroepactie wel. Dus kennelijk ook voor de combi...

Vandaag de dealer gecontacteerd en na controle van het chassisnummer wordt mijne niet teruggeroepen. Mijn SIII combi zou al geproduceerd zijn (12/2015) na de kinderziekte.

carfreak24

Forumguru
Ik heb ook 'gewonnen'.

Heb nog geen problemen gehad zoals benoemd in de terugroepactie. Ook nog geen belletje of brief van de dealer.
Sta al wel voor maandag ingeboekt voor een kopje koffie bij de dealer om enkele zaken te controleren (condens in koplampen [is mij gewoon teveel - ondanks dat velen zeggen dat dit hoort, stoor ik me er verschrikkelijk aan], lekkend deurrubber [ik heb sterk het gevoel dat mijn deur aan de bovenzijde net een milimeter meer naar binnen moet om beter af te zluiten] en niet meer werkende memoryfunctie op bestuurdersstoel. Kunnen ze gelijk de stekker vastzetten.

kentim

Actief lid
Jup, heb de brief ook gehad.. Ik de garage gebeld om een afspraak te maken, afspraak is over 2,5 week.. Kon geen kwaad zijden ze.. Nou, als ik dit zo lees... Een (verkeers)ongeval met letselschade is niet echt een gevalletje "ow ja dat kan geen kwaad..." dus ga ze zo nog maar eens bellen...

Canon-Eye

Forumguru
Of het "kwaad kan" of niet wordt niet in de eerste plaats bepaald door wat er in het uiterste geval kan gebeuren, maar ook en vooral hoe groot de kans is dat er zich zoiets ernstigs voordoet.
Definitie volgens de veiligheidskunde: Risico = Kans x Effect.

Zo kun je ook in 5cm water verdrinken - maar de kans dat dit gebeurt is zo klein dat die waterdiepte niet snel als risicovol zal worden beschouwd.
Maar de kans op verdrinking wordt wel groter naarmate het erin spelende kind kleiner is. :pardon:

RoyV1982

Forumguru
vandaag een mail ontvangen betreffende een terugroepactie voor de s3.
Het zou gaan om een stekkerverbinding die, mits ze loskomt, electrische systemen kan laten uitvallen.
Ben benieuwd of er meer s3 rijders zijn opgeroepen.
Vandaag via de LM ook de oproep ontvangen..

Bovenaan Onderaan