CDK
Forumguru
Beste allemaal,
veel leden die op 28/9/2013 op de meeting in Varsseveld geweest zijn en die een motor hadden die nog niet getuned kon worden, hebben destijds gevraagd aan Ronald om op de hoogte gehouden te worden qua mogelijkheden, aangezien ze het momenteel giga druk hebben en eigenlijk geen tijd hebben om iedereen persoonlijk te benaderen heeft Ronald mij gevraagd of ik onderstaand bericht met jullie wil delen.
Vooral de externe ECU is met een kortingsvoucher erg goedkoop.
Doe er je voordeel mee!
Greetz Corné
Even een update voor het SkodaForum
Zowel de 6-traps als 7-traps DSGs met droge koppeling hebben nieuwe communicatieprotocollen gekregen. Dit geldt voor alle modellen op het MQB platform, bijvoorbeeld voor de Golf7, A3 2013 en Octavia III. Sinds enige tijd programmeren we deze nieuwe modellen voor VAG dealers, maar ook voor particulieren.
Ook deze nieuwste modellen kennen hun problemen en kenmerken. Zo krijgen we hier 1.4 TSI's met ACT (cilinder-uitschakeling), die gaan vaak dreunen op rotondes, kruispunten en dergelijke. Ook krijgen we 1.6 TDI's die slecht terugschakelen van bijvoorbeeld de 5de naar de 4de of 3de versnelling.
Het gaspedaal moet tot aan de bodem ingetrapt worden voordat er reactie komt.Let op: Dit is alles sterk afhankelijk van de software versie die op de DSG staat geprogrammeerd.
DSG7 MQB:
In combinatie met tuning is het boven de 300Nm koppel echt een must om de koppelbegrenzer en de druk op de koppeling te verhogen. We verhogen de zogenaamde clampforce en andere zaken die de capaciteit van de koppeling verhogen, maar ook de levensduur verlengen.
DSG6 MQB:
De nieuwe Skoda's met DSG's hebben vaak nog geen nieuw MQB protocol in tegenstelling tot de Audi's.
De nieuwe S3 en R motoren, met DSG, hebben we al getuned tot 500+Nm, met originele koppeling, met uitsluitend een DSG software aanpassing.
Zowel voor de MQB als de oude DSG6 hebben we nu ook een wereldprimeur, namelijk onze nieuwe eigen ontwikkelde Mechatronics. We proberen nu al 530Nm over te brengen op de originele koppeling.
Dan hebben we het niet over 1 dynorun, maar echt permanent en ook voor circuit gebruik.
Op de Dyno meten we al 580Nm met de originele koppeling.
Tuning:
Zoals jullie misschien wel weten werken we samen met een grote tuner, die directe banden heeft met het VAG concern. Zodoende kunnen we nu ook voor de nieuwste "nog niet te tunen" modellen ook software aanpassingen bieden, zoals de 1.4 TSI, de nieuwe Audi S5 etc.
Vanwege contracten en belangen met o.a. VAG dealers (complex verhaal) is het onmogelijk en zelfs verboden deze software voor een scherpe prijs aante bieden. Reken op €800,- tot €1.700,- incl. Btw en montage. Enige vorm van korting kunnen we en mogen we onder geen beding leveren. Overname fabrieksgarantie is meestal inbegrepen.
Behalve software aanpassingen bieden we voor de nieuwe 1.6 TDI en 1.4 TSI externe ECU’s, die we zelfstandig kunnen programmeren. Prijs: €699,- incl. Btw.
Een groot voordeel van een externe ECU i.c.m. met onze DSG software, is het fabrieksgarantie verhaal.
www.SkodaForum.nl voor leden, die destijds op de meeting aanwezig zijn geweest én een kortingsvoucher hebben gekregen gelden in sommige gevallen andere prijzen.
Voor overige www.SkodaForum.nl leden geldt momenteel een een kortingsactie van 10% op bepaalde typen tuning.
veel leden die op 28/9/2013 op de meeting in Varsseveld geweest zijn en die een motor hadden die nog niet getuned kon worden, hebben destijds gevraagd aan Ronald om op de hoogte gehouden te worden qua mogelijkheden, aangezien ze het momenteel giga druk hebben en eigenlijk geen tijd hebben om iedereen persoonlijk te benaderen heeft Ronald mij gevraagd of ik onderstaand bericht met jullie wil delen.
Vooral de externe ECU is met een kortingsvoucher erg goedkoop.
Doe er je voordeel mee!
Greetz Corné
Even een update voor het SkodaForum
Zowel de 6-traps als 7-traps DSGs met droge koppeling hebben nieuwe communicatieprotocollen gekregen. Dit geldt voor alle modellen op het MQB platform, bijvoorbeeld voor de Golf7, A3 2013 en Octavia III. Sinds enige tijd programmeren we deze nieuwe modellen voor VAG dealers, maar ook voor particulieren.
Ook deze nieuwste modellen kennen hun problemen en kenmerken. Zo krijgen we hier 1.4 TSI's met ACT (cilinder-uitschakeling), die gaan vaak dreunen op rotondes, kruispunten en dergelijke. Ook krijgen we 1.6 TDI's die slecht terugschakelen van bijvoorbeeld de 5de naar de 4de of 3de versnelling.
Het gaspedaal moet tot aan de bodem ingetrapt worden voordat er reactie komt.Let op: Dit is alles sterk afhankelijk van de software versie die op de DSG staat geprogrammeerd.
DSG7 MQB:
In combinatie met tuning is het boven de 300Nm koppel echt een must om de koppelbegrenzer en de druk op de koppeling te verhogen. We verhogen de zogenaamde clampforce en andere zaken die de capaciteit van de koppeling verhogen, maar ook de levensduur verlengen.
DSG6 MQB:
De nieuwe Skoda's met DSG's hebben vaak nog geen nieuw MQB protocol in tegenstelling tot de Audi's.
De nieuwe S3 en R motoren, met DSG, hebben we al getuned tot 500+Nm, met originele koppeling, met uitsluitend een DSG software aanpassing.
Zowel voor de MQB als de oude DSG6 hebben we nu ook een wereldprimeur, namelijk onze nieuwe eigen ontwikkelde Mechatronics. We proberen nu al 530Nm over te brengen op de originele koppeling.
Dan hebben we het niet over 1 dynorun, maar echt permanent en ook voor circuit gebruik.
Op de Dyno meten we al 580Nm met de originele koppeling.
Tuning:
Zoals jullie misschien wel weten werken we samen met een grote tuner, die directe banden heeft met het VAG concern. Zodoende kunnen we nu ook voor de nieuwste "nog niet te tunen" modellen ook software aanpassingen bieden, zoals de 1.4 TSI, de nieuwe Audi S5 etc.
Vanwege contracten en belangen met o.a. VAG dealers (complex verhaal) is het onmogelijk en zelfs verboden deze software voor een scherpe prijs aante bieden. Reken op €800,- tot €1.700,- incl. Btw en montage. Enige vorm van korting kunnen we en mogen we onder geen beding leveren. Overname fabrieksgarantie is meestal inbegrepen.
Behalve software aanpassingen bieden we voor de nieuwe 1.6 TDI en 1.4 TSI externe ECU’s, die we zelfstandig kunnen programmeren. Prijs: €699,- incl. Btw.
Een groot voordeel van een externe ECU i.c.m. met onze DSG software, is het fabrieksgarantie verhaal.
www.SkodaForum.nl voor leden, die destijds op de meeting aanwezig zijn geweest én een kortingsvoucher hebben gekregen gelden in sommige gevallen andere prijzen.
Voor overige www.SkodaForum.nl leden geldt momenteel een een kortingsactie van 10% op bepaalde typen tuning.
Laatst bewerkt: