Allereerst moet je niet vanuit gaan van een schade, ook metallic lakken kunnen verkleuren.
Ik zou het laten afwegen van hoe lang wil ik met de auto doen en zijn die extra euro's het wel waard.
Zelf heb heel wat uni kleuren gehad, vooral wit, en die begon al na 3 jaar dof te worden. Maar ondertussen zijn ook de uni lakken sterk verbeterd.
Een metallic lak auto geeft meer restwaarde, zelfs in de lease is de uni lak maar €2,- goedkoper p.m.
Dit doen de lease maatschappijen speciaal om het onaantrekkelijk te maken voor een unit lak te kiezen, daarom heb ik een wit metallic genomen.
Maar metallic lak of niet, de kleur van de auto is ook bepalend voor de restwaarde.
Neem maar een roze Ford Ka of Suziki Alto, die waren toen leuk maar nu staan ze langer in de showroom.
Maar zelf zou ik er niet lang over na hoeven te denken.
Die blauwe Polo is wel heel erg gaaf en omdat het wel een bijzondere kleur is zal ook deze in de toekomst goed te verkopen zijn.
En geloof me, mijn vrouw heeft een zwarte auto. Nou die moet vaker gewassen worden als de blauwe die zij hiervoor had.
Succes ermee!