USB-mogelijkheden in de O3

Herman Janssens

Senior Member
Misschien een domme vraag, maar ik vroeg me af of ik via de USB-aansluiting in de O3 ook batterijen van toestellen als een gsm kan opladen of een een batterijlader kan aansluiten om bv. de batterij van uw fototoestel op te laden.

Lodewijk

Actief lid
Goede vraag. Het kan iig (wel) met een USB-adapter op de 12 volt aansluiting in een auto, niet specifiek een Octavia. Deze zijn voor enkele euro's verkrijgbaar.

Pablos

Senior Member
Volgens de dealer wel. Zou ook wel moeten, volgens mij heeft USB altijd een uitgangsspanning. (Een iPad zal wat lastiger gaan omdat deze een hoger vermogen nodig heeft;)

Gieliovd

Forumguru
Een spanning zal er altijd zijn anders doet de poort erg weinig.

Vaak zijn die poorten gekoppeld aan A/V apparatuur vrij zwak en zullen ze zo'n 500 mA laadstroom leveren. Anderzijds, vaak leggen mensen portable HDD's op USB (2,5") in het dashboard kastje en die trekken ook wel wat stroom.

De praktijk zal het uit moeten wijzen.

Mijn ervaring is dat moderne grote smartphones het moeilijk hebben als je ze tegelijk gebruikt. iPad zal niets worden, die heeft 2A nodig weet ik uit ervaring.

MeneerB

Forumguru
Dit kan volgens de handleiding.
Of meer dan de standaard USB grens (500mA) geleverd kan worden staat er niet bij.
Ik ga het eens nameten.
.

Greggy

Actief lid
Yup, bij mij hangt aan de 'interne USB' een 320GB HDD aan. Die spint maar net op. Gevraagd wordt 0,5A en die wordt maar net geleverd.
Wil je een beetje snel een iPad opladen of een telefoon dan zit je minimaal op 1A. Ik raad aan om een sigaretten-USB lader te komen. Een 1A lader met micro-USB was bij de Shell laatst 6 euro en werkt prima!
Of je pakt gewoon een transformator en maakt 220V in je auto voor de vakantie... :D Makkelijker... en kunnen zelfs tot 150W of zo...

Pablos

Senior Member
Nochtans kan ik mijn tablet opladen via de USB-poort van mijn laptop, niet?
Een iPad via de USB van de laptop gaat errug langzaam. De iPad zelf geeft aan dat hij niet laadt (doet hij wel)

Ik heb een TomTom lader in de auto die twee USB poorten heeft een met 1 en de ander met 2 (ik geloof) mA vermogen. Laadt de iPhone ook mega rap op:):) maar gekocht om de iPad op vakantie onder spanning te hebben in de auto..

Joske

Forumguru
Een iPad via de USB van de laptop gaat errug langzaam. De iPad zelf geeft aan dat hij niet laadt (doet hij wel)

Ik heb een TomTom lader in de auto die twee USB poorten heeft een met 1 en de ander met 2 (ik geloof) mA vermogen. Laadt de iPhone ook mega rap op:):) maar gekocht om de iPad op vakantie onder spanning te hebben in de auto..
Als dat supersnel gaat, bedoel je vast ampère ipv miliampère ;)

Pablos

Senior Member
2.1 zelfs:) ik ben nooit zo goed geweest in de technische Specs dingen;) de TomTom fast is niet goedkoop maar wel goed...alhoewel in mijn nieuwe OCIII staat hij wss recht op..ik weet niet of die voorin komt...

rudolfi

Forumguru
Kan in de O3 gewoon m'n iPhone opladen via de USB, via de autolader in de 12 volt aansluiting laad hij wel sneller

Gieliovd

Forumguru
Een HDD met zowel muziek als data erop slikt de Amundsen in ieder geval niet heb ik net getest (via MDI weliswaar).

MaRco2

Forumguru
:D
Wil je een beetje snel een iPad opladen of een telefoon dan zit je minimaal op 1A. Ik raad aan om een sigaretten-USB lader te komen.

Die hebben ze bij Skoda/SEAT in Hoogeveen met SEAT opdruk.:D

De verkoper kwam er mee aandragen twee weken geleden. Dus mogelijk zijn ze er van Skoda ook?

Pablos

Senior Member
Van de week een dubbele platte usb stekker bij action gehaald voor 3€, kan max 2 (m)A leveren (vergeet het altijd:D

Let op: blijft wel stroom op staan na uitschakelen contact

Bovenaan Onderaan