VAGCOM / inleren trekhaak S-2

achbrouwer

Forumguru
Ik lees dat je de trekhaak kunt inleren.
in VAGcom staat het bij mij als een fout registratie,
maar beeldscherm van columbus geeft bij achteruit met aanhanger netjes aan dat er een aanhanger in het scherm aan

is hier wat aan te doen?

andrehj

Forumguru
De kans op een reactie waar je wat mee kunt wordt natuurlijk een stuk groter als je de exacte foutmelding even doorgeeft...

ertromp

Forumguru
Trekhaak werkt perfect ook op Columbus etc etc. Geen problemen met verlichting of wat dan ook. Ook knipperindicatie op dashboard werkt als aanhanger aangekoppeld is.
Gezamenlijk hebben @achbrouwer en ik besloten om niet de trekhaak te gaan aanmelden.
Heb geen idee wat er precies is geïnstalleerd door JB Autoservice waar @achbrouwer dit heeft laten doen dus daar ga ik niet in wijzigen. JB Autoservice is zeker een adres met kennis van de VAG producten die zullen dit vast met een reden zo gedaan hebben.

Je krijgt de bekende foutmelding:

69-Trailer -- Status: Not registered 0001

Address 19: CAN Gateway Labels: 7N0-907-530-V1.clb
Part No SW: 7N0 907 530 A HW: 1K0 907 951
Component: J533 Gateway H25 5603
Revision: H25 Serial number: 050810F2001996
Coding: EDA1FF0652061303009302
Shop #: WSC 33361 790 00076
VCID: 2E53F9B0B9E8814865-807B

1 Fault Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 254
Reset counter: 255
Mileage: 194182 km
Time Indication: 0
Date: 2014.09.09
Time: 16:29:44

Mijn persoonlijke mening zeker omdat alles perfect werkt: Ga er niet in liggen wroeten en zaken aanpassen zeker gezien het feit dat alles werkt. Je zou zeggen alleen vinkje zetten en de Can Gateway en klaar. Maar het werkt allemaal!

Ps kan een mod deze en de vorige twee posts naar de Superb afdeling verplaatsen??

Laatst bewerkt:

Peter_Octavia

Forumguru
Toevallig van het weekend voor het eerst de aanhanger achter de SII gehad en jawel hoor. De parkeersensoren blijven lekker piepen. Natuurlijk kun je ze handmatig steeds uitzetten, echter in de FII is dit na veel aandringen en zoeken automatisch geregeld, omdat je bij de FII de parkeersensoren niet handmatig kon uitzetten.

Is het bij de SII ook automatisch in te stellen?
Dus aanhanger erachter parkeersensoren achter uit. Voor mogen ze aanblijven natuurlijk, maar geen must.

andrehj

Forumguru
Is het bij de SII ook automatisch in te stellen?
Uiteraard. Het wordt overigens tijd dat we in deze kwestie man en paard gaan benoemen. Oftewel: welke dealer heeft er nu weer zitten prutsen? Want ik heb het idee dat misschien 25% van de trekhaken goed wordt aangemeld. Misschien eens tijd voor een Poll.

Peter_Octavia

Forumguru
Ok. Duidelijk verhaal weer.

Dit is mijn 3e Skoda en het is nog nooit goed aangemeld bij de montage. Schijnt zeer lastig te zijn. Bij mijn is de score dus 100% fout.

Nu waren de de OII en de SII zelfs tweedehands auto's. De vorige eigenaars hadden er zeker geen last:arghh::arghh:

andrehj

Forumguru
Toch snap ik die dealers (prutsers) niet. Zelf ben ik gewoon een hobbyist. De trekhaak die ik op mijn S2 installeerde, was de eerste uit mijn hele leven. Van te voren even een paar installatiehandleidingen gedownload, en even bij Ross-Tech gekeken hoe ik em aan moest melden. Installeren was wel even een flinke zaterdag werk, vooral omdat het mijn eerste keer was en je niets aan je nieuwe auto kapot wilt maken. Maar het netjes in de elektronica van de auto aanmelden duurde maar een paar minuten, stelt echt niets voor.
Hoe kan het dan zijn dat iemand die zoiets wekelijks en beroepsmatig doet, en er zelfs voor opgeleid is, dit niet gewoon voor elkaar krijgt? :banghead: Ik begrijp daar echt helemaal niets van.:sterretjes:

kansberg

Forumguru
Hoe kan het dan zijn dat iemand die zoiets wekelijks en beroepsmatig doet, en er zelfs voor opgeleid is, dit niet gewoon voor elkaar krijgt? :banghead: Ik begrijp daar echt helemaal niets van.:sterretjes:

Op die wijze krijgen wij wel eens een kabel set terug die niet goed zou zijn. Als je dan informeert of de haak is ingeleerd krijg je reacties als "maar ik koop toch niet voor niets zo'n dure kabel set?" of "als ik dat geweten had, had ik er net zo goed een kabel set van twee tientjes onder kunnen schroeven." Dan leg ik de situatie uit en gelukkig begrijpen de meesten dit. Gevolg is dan soms wel dat er extra kosten gemaakt moeten worden wat niet met de klant gecommuniceerd is en dat is per definitie de schuld van de leverancier :D.

kansberg

Forumguru
@hemi24 : Typisch Nederlands zegt een buitenlandse collega van mij vaak. Of om met @Corné de Kluijver te spreken: RTFM. Eerlijk gezwegen en gesproken onder ons, (dus niet verder vertellen) bezondig ik mij daar ook wel eens aan. Gelukkig komt mijn betere helft dan in actie en wordt het probleem omgetoverd in een oplossing :D

Bovenaan Onderaan