Verlichting bij de voeten

racingweirdo

Nieuw lid
Hallo

Vandaag onze octavia sedan gekregen, nu viel mij op dat bij de pedalen als mede bij de voeten van de passagier een lichtje is gebouwd, verder zit dit zelfde licht ook onder de twee voorstoelen(helemaal aan de achterkant) het enige effect wat deze lichten hebben is dat alle passagiers hun schoenen kunnen bekijken, gezien ze aan blijven tijdens het rijden.

Kan iemand onze nieuwsgierigheid bevredigen en ons vertellen welk doel deze lichten hebben?

EdK

Forumguru
Lampje zit er puur om je te laten zien dat je toch nog je schoenen had moeten poetsen voordat je vertrok.
En voor mensen die niet weten waar de pedalen zitten en ze nu in donker ook kunnen zien en gebruiken...

Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
Je kan deze lampjes via de boordcomputer instellen: footwell lights.

Bij openen van de deuren zullen ze maximaal branden en het % wat je instelt via de boordcomputer is het niveau waarop ze blijven branden tijdens het rijden in donker

Hans_RS

Forumguru
heb dit ook besteld op mn RS. ik hoop dat dit tijdens het rijden volledig kan uitgeschakeld worden??

micky

Forumguru
heb dit ook besteld op mn RS. ik hoop dat dit tijdens het rijden volledig kan uitgeschakeld worden??
Lijkt me wel, ik had het ook in mijn A4 Avant (2009) alleen stond die juist niet aan onder het rijden en dat heb ik met VAGCOM aangezet op halfkracht tijdens het rijden en volle kracht bij in- en uitstappen

micky

Forumguru
HAHA, nou dat is al weer een hele vooruitgang, dat was bij de Audi echt niet zo, zit dit trouwens ook op de elegance businessline? heb het nergens op de optielijst zien staan:arghh:

micky

Forumguru
De functie is om bij het instappen te kunnen zien waar je je voeten zet en of je niet op iets trapt, door jaren ervaring ermee en kids kan ik zeggen dat het heel handig is, verder als je onderweg iets laat vallen kun je het terug vinden op de vloer, ook daar al regelmatig gebruik van gemaakt:jaja:

lugolux78

Forumguru
The Flintstones hadden deze lampen ook..... jabadabadoe...
Ach is toch leuk zo'n lampie...Ook nutteloos lampjes onder de spiegels...

Hans_RS

Forumguru
zoals door anderen gezegd: ik vind het leuk om in te stappen, tijdens het rijden in het donker, moet ik niets anders zien dan m'n instrumenten ;)

serum

Forumguru
Hmm op de greenline BL (bij mijn weten gebaseerd op de ambition) zit standaard niet, maar neem je het lichtpakket krijg je, volgens de folder, 'verlichting voor voetenruimte achter'. Redelijk verwarrend... ;)

Bovenaan Onderaan