Kensel
Forumguru
Hallo allemaal,
Sinds een maand of twee heeft mijn auto (Octavia II PFL) een zeer slechte koude start. Startmotor lijkt overuren te draaien en de motor slaat met veel pijn en moeite aan.
Na wat research op Internet en een bezoekje aan de garage zijn waarschijnlijk een of meerdere gloeibougies overleden/aan het overlijden. Nu is dat in de zomer niet zo'n punt, heb een workaround gehad om even vooruit te kunnen (langer tijd geven om te laten voorgloeien dan nodig en eventueel meermaals).
Maar voor de winter wil ik ze wel vervangen hebben.
Ik had al wat rond gekeken op het forum en zag dat een enkeling dit wel eens geprobeerd heeft, maar bij deze voordat ik de auto wegbreng naar de garage(misschien dubbelop - dan mijn excuses) de volgende vragen:
Is het vervangen van de gloeibougies zelf te doen?
Welke gloeiers moet ik hebben (en eventueel gereedschap)?
Wat zijn de kosten (gemiddeld) om dit bij de garage/dealer te laten doen?
Enkele eigenschappen van de auto:
Octavia II PFL (oktober 2006 - modeljaar 2007)
Motor: 2.0 TDI handgeschakeld (motorcode BKD)
Kilometerstand (ongeveer): 256xxx
Alvast bedankt!
Sinds een maand of twee heeft mijn auto (Octavia II PFL) een zeer slechte koude start. Startmotor lijkt overuren te draaien en de motor slaat met veel pijn en moeite aan.
Na wat research op Internet en een bezoekje aan de garage zijn waarschijnlijk een of meerdere gloeibougies overleden/aan het overlijden. Nu is dat in de zomer niet zo'n punt, heb een workaround gehad om even vooruit te kunnen (langer tijd geven om te laten voorgloeien dan nodig en eventueel meermaals).
Maar voor de winter wil ik ze wel vervangen hebben.
Ik had al wat rond gekeken op het forum en zag dat een enkeling dit wel eens geprobeerd heeft, maar bij deze voordat ik de auto wegbreng naar de garage(misschien dubbelop - dan mijn excuses) de volgende vragen:
Is het vervangen van de gloeibougies zelf te doen?
Welke gloeiers moet ik hebben (en eventueel gereedschap)?
Wat zijn de kosten (gemiddeld) om dit bij de garage/dealer te laten doen?
Enkele eigenschappen van de auto:
Octavia II PFL (oktober 2006 - modeljaar 2007)
Motor: 2.0 TDI handgeschakeld (motorcode BKD)
Kilometerstand (ongeveer): 256xxx
Alvast bedankt!